آیت‌الله هاشمی مردی برای دوران‌های سخت و تصمیم‌های راهبردی بود
کد خبر: 3561266
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
استاندار خراسان رضوی:

آیت‌الله هاشمی مردی برای دوران‌های سخت و تصمیم‌های راهبردی بود

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار خراسان رضوی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مردی برای زمان‌های سخت و تصمیم‌های راهبردی و تاریخ مجسم مجاهدت اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی ظهر امروز، 20 دی ماه به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع نمازگزاران استانداری اظهار کرد: این بزرگ مرد عرصه سیاست از دهه 30 با مبارزات اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) همراه بود و در 15 خرداد 42 از چهره‌های نزدیک به امام راحل و موثر در این نهضت بود و بعد از آن در مبارزات اسلامی و حمایت از مبارزان نقش موثر داشت.
وی تصریح کرد: حضور وی در کنار شهیدان بهشتی، مطهری و مفتح، نقطه کانونی برای مبارزان مسلمان در تهران بود و حمایت‌های ایشان از مبارزان مسلمان و تفکر امام(ره) بی بدیل بود.
استاندار خراسان رضوی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حزب جمهوری اسلامی هم بعد از انقلاب نقش شاخص در کنار شهید بهشتی و رهبر معظم انقلاب و تعیین سیاست‌های حزب داشت و از استوانه‌های تحزب و حزب‌گرایی در جمهوری اسلامی بود.
رشیدیان افزود: عضویت این مجاهد خستگی‌ناپذیر در شورای انقلاب و نقش وی در شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی و عبور این نظام از تهدیدات و توطئه‌های گسترده دشمنان در ابتدای انقلاب بسیار راهبردی بود.
وی عنوان کرد: این عالم بزرگ، دشمن شناس قوی بود و در موضع ضد استکباری و ضدصهیونیستی نیز مقتدر و با انگیزه عمل می‌کرد و در مبارزه صاحب نظر بود و آنگونه که امام راحل(ره) فرمود؛ «تا هاشمی زنده است، انقلاب زنده است، خداوند این متفکر دینی و روحانی مبارز را برای این انقلاب حفظ کرد تا استوار شود».
استاندار خراسان رضوی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را مرد شرایط سخت دانست که در دولت بنی صدر نقش وی در حفظ نیروهای انقلابی و پیرو خط امام(ره) در کنار بزرگانی چون رهبر معظم انقلاب و شهید بهشتی بسیار شاخص بود و در دوران دفاع مقدس در قالب فرماندهی مدبر، در کنار امام راحل راهبردهای دفاع این ملت بزرگ را در مقابل دشمنی‌های گسترده استکبار ساماندهی می‌کرد.
وی افزود: در شرایط سخت و دشوار رحلت امام خمینی(ره) که تصمیم‌گیری برای همه مشکل بود به صحنه آمد و نقش تاریخی خود را در کنار مرحوم سیداحمد خمینی و سایر بزرگان مجلس خبرگان رهبری، به خوبی ایفا کرد تا تصمیم شایسته نظام اتحاذ شود.
وی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را مجاهد مخلص، مدیری دور اندیش و سیاستمداری برجسته خواند و گفت: وی ضد استبداد و ضد استعمار بود و دل در گرو آرمان رهایی فلسطین داشت.
رشیدیان اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با عشق به امام راحل، نظام و این ملت، در طول هشت سال ریاست جمهوری خود با درک صحیح از نیازهای کشور و مدیریت دوراندیشانه و قبول مسئولیت سخت، اقداماتی بس بزرگ برای رفع مشکلات و عقب ماندگی‌های توسعه‌ای و عمرانی و سازندگی این کشور انجام داد تا به حق سردار سازندگی لقب گیرد، آنگونه که رهبر معظم انقلاب در پایان دوران ریاست جمهوری تصریح کردند؛ «هیچ کس برای من هاشمی نمی‌شود».
وی گفت: این روحانی خدوم بعد از دوره ریاست جمهوری خود علاوه بر ریاست مجلس خبرگان رهبری در مسئولیت مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بهره‌گیری از توان بسیار تجربی و هوشی خود در تبیین و تدوین سیاست‌های کلان در ذیل رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، قدم‌های بزرگی را برای نظام، انقلاب و کشور برداشت.
وی ادامه داد: در تمام سال‌ها با وجود تهمت‌های بسیار که از سوی اشخاص، افراد، گروه‌ها و جناح‌های مختلف برای منافع شخصی و گروهی علیه این بزرگ مرد صبور صورت می‌گرفت، هرگز از چارچوب انقلاب و مصالح عالی آن خارج نشد.
رشیدیان افزود: صبر و تحمل بی نظیر وی مثال زدنی بود بطوریکه برای حفظ نظام اسلامی و تداوم وحدت با وجود آنکه از سوی بسیاری از کسانی که خود را در چارچوب نظام اسلامی تعریف می‌کردند مورد توهین و جسارت قرار گرفت، وارد پاسخگویی، مقابله و موضعگیری نشد و با صبر و تحمل بی نظیر از آن عبور کرد.
وی پایبندی آیت‌الله هاشمی به اصل ولایت فقیه را بسیار محکم دانست و اظهار کرد: وی همواره خط قرمز خود را انقلاب و جمهوری اسلامی و شخص رهبر معظم انقلاب به عنوان تبلور اصل مترقی ولایت فقیه اعلام کرد و در تمام تعاملات و ارتباطات آن را حفظ کرد.
وی گفت: این عالم برجسته نه تنها در حوزه مسائل مدیریتی و راهبردی بلکه در حوزه‌های دیگر از جمله حوزه فرهنگی، پایه‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان شجره طیبه و یادگار ماندگار برای کشور بود و در عرصه اقتصادی نیز صاحب نظر و در موضوع توسعه، تفکر باز، برجسته و کارآمد داشت.
استاندار خراسان رضوی گفت: کمتر کسی به اندازه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سابقه دوستی و رفاقت، همفکری و همراهی با رهبر معظم انقلاب دارد و چه خوب است امروز که ایشان در میان ما نیست، آنان که چشمان خود را بسته و توهین می‌کردند، قدر چهره‌های دیگری را که در بین ما هستند بدانند تا از ظرفیت‌های آنان برای نظام و انقلاب و مردم استفاده شود.
captcha