عیادت از پیشکسوت قرآن کریم با حضور جامعه قرآنی مشهد
کد خبر: 3563950
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

عیادت از پیشکسوت قرآن کریم با حضور جامعه قرآنی مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: جمعی از جامعه قرآنی و مسئولان استان از محمدصادق جعفری‌یگانه، استاد و پیشکسوت قرآن کریم و برادرزاده علامه جعفری، شامگاه ۲۸ دی‌ماه در مشهد عیادت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جمعی از جامعه قرآنی و مسئولان استانی از محمدصادق جعفری‌یگانه، استاد و پیشکسوت قرآن کریم و برادرزاده علامه جعفری، شامگاه ۲۸ دی‌ماه عیادت کردند.
بنابر این گزارش، در این عیادت حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامرضا بصیری پور، رئیس شورای استان و عضو شورای عالی استان‌ها، حمید صمدی، رئیس اداره تبلیغ و ترویج قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و تعدادی از قرآنیان و جامعه قرآنی مشهد از جمله وحید مجتهدزاده، زاهدمقدم، مقدم‌کیا، حاجی‌ابراهیمی، جعفر عرفانیان، محمد علیزاده، کیوان، حسینی و ... حضور داشتند.
عیادت از پیشکسوت قرآن کریم با حضور جامعه قرآنی مشهد
در این دیدار محمدصادق جعفری‌یگانه ضمن تشکر از حضور فعالان قرآنی مشهد، صحبتش را بعد از پنجاه سال تلاش در عرصه قرآن و تربیت مربیان و شاگردان قرآنی با بیان خاطره‌ای از اوایل جوانی خود آغاز کرد و گفت: سال ۱۳۶۳ در هیئت آذربایجانی‌های مقیم مشهد پای رحل قرآن حاضر شدم و تلاوت کردم.
وی ادامه داد: بعد از آقاجانم(پدر) به من گفت: «از این به بعد قرآنت که تمام شد می‌روی پای درب ورودی، جای کفش‌ها میایستی. قرآن اگه داره تو رو بزرگ می‌کنه تو حواست به خودت باشه که غرور نگیردت».
این پیشکسوت قرآن کریم در همین زمینه اضافه کرد: از همان زمان هر موقع در هیئت مکتب‌الرضا(ع) قرآنم تمام می‌شود، می‌روم و جای کفش‌ها می‌ایستم.
جعفری با بیان اینکه برای رسیدن به حقیقت یک حرکت در قرآن، ۷۰ نوع کتاب روخوانی را در طی سال‌ها تدریس و پژوهش خواندم، افزود: حتی حدود ۱۲ سال است که تنها روی یک بحث متمرکز شدم تا به عمق و محتوای آن برسم و اسم این اثر تألیفی را هم «کمی از سوره نبأ بدانید» گذاشتم و در مدت تنها پنج سال فقط توانستم بر روی آیه «عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ» کار کنم.
عیادت از پیشکسوت قرآن کریم با حضور جامعه قرآنی مشهد
وی با بیان اینکه مدتی را هم در هرات افغانستان برای تدریس حضور یافتم، افزود: در افغانستان در این رابطه تنها از فخر رازی ۳۰۰ سند را پیدا کردم که حضرت علی(ع) را مصداق این آیه معرفی می‌کند و هنوز در حال نوشتن هستم و اگر عمری باشد آن را ادامه می‌دهم.
همچنین غلامرضا بصیری‌پور، رئیس شورای استان و عضو شورای عالی استان‌ها، نیز با اشاره به جایگاه علامه محمدتقی جعفری، ابراز کرد: در زمان رحلت علامه جعفری، من فرماندار بودم که از تهران تماس گرفتند و رحلت علامه را اطلاع دادند و گفتند پیکر ایشان را جهت تدفین به مشهد منتقل می‌کنند و ما نیز اعلام آمادگی کردیم.
وی اضافه کرد: آن زمان به جهت جایگاه برجسته علامه، تصورم این بود که تنها جامعه علمی و روحانیت جایگاه و عظمت ایشان را می‌داند و عامه مردم شناختی نسبت به ایشان ندارند، اما جمعیتی که در مراسم تشیع علامه جعفری در مشهد حضور یافته بودند، هرگز برایم قابل تصور نبود و این نشان می‌دهد که مردم علما را به خوبی می‌شناسند.
عیادت از پیشکسوت قرآن کریم با حضور جامعه قرآنی مشهد
بصیری‌پور با بیان اینکه از بزرگی و عظمت علامه جعفری همین را در ذهن دارم که کسی برایم اینگونه عنوان کرده بود که فردی در جلسه سخنرانی علامه، خطاب به ایشان می‌گوید که استاد سطح صحبت‌های شما خیلی بالاست و ما متوجه نمی‌شویم کمی پایین‌تر صحبت کنید که علامه نیز با همان لحن شوخ‌طبعی خود می‌گویند شما سطح خود را بالا بیاورید چرا ما پایین بیاییم.
در ادامه محمد علیزاده با بیان اینکه استاد جعفری کتاب «راهنمای آموزش پیش‌نیاز علم تجوید» که بیش از ۱۰ باز توسط انتشارات به‌نشر چاپ شده است را به نگارش درآورده‌اند، افزود: این کتاب برای استفاده معلمان قرآن کریم بسیار کارآمد و کاربردی است.
عیادت از پیشکسوت قرآن کریم با حضور جامعه قرآنی مشهد
پایان این ملاقات نیز تلاوت سوره مبارکه کوثر توسط جعفر عرفانیان، قاری مشهدی برای سلامتی استاد جعفری بود.
یادآور می‌شود، استاد جعفری، مدرس و پیشکسوت قرآن کریم از حدود سال ۱۳۵۴ کار تدریس قرآن را در مشهد آغاز کرده است و از حدود چهار ماه پیش در اثر سکته مغزی در بستر بیماری است و در حال حاضر دوران نقاهت را سپری می کند.
captcha