اصلاح بنیان فکری مسئولان و متولیان فرهنگی؛ راهکار مبارزه با ولنگاری فرهنگی
کد خبر: 3571914
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵

اصلاح بنیان فکری مسئولان و متولیان فرهنگی؛ راهکار مبارزه با ولنگاری فرهنگی

گروه فرهنگی: رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به اینکه راهکار مبارزه با ولنگاری اصلاح بنیان فکری مسئولان و متولیان فرهنگی است، تصریح کرد: جایگزینی افراد ناکارآمد و غیر هم‌تراز با نظام فرهنگی انقلاب با افراد هم‌تراز و کارآمد می‌تواند راهی برای مبارزه با ولنگاری فرهنگی باشد.

عباس محمدیان، رئیس بسیج رسانه خراسان‌ رضوی در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به معنای ولنگاری فرهنگی، اظهار کرد: ولنگاری فرهنگی یعنی عملکردی که ناشی از تفکرات لیبرالی و سخن گفتن اسلامی است.
وی با بیان اینکه مصادیق مختلفی برای ولنگاری فرهنگی وجود دارد، ابراز کرد: ترویج مصرف‌گرایی در قالب برنامه‌های شبانه یا ترویج بی‌بندوباری در قالب پیام بازرگانی از جمله مصادیق مختلف برای ولنگاری فرهنگی محسوب می‌شود.
محمدیان با اشاره به این مطلب که بسیاری از افراد در خصوص اسلام حرف می‌زنند اما افکارشان اسلامی نیست، عنوان کرد: تمام عملکرد این افراد شامل ولنگاری فرهنگی می‌شود، هرکسی هر طور دوست دارد کار فرهنگی می‌کند، وقتی ما برای کودکان با القای مفاهیم غیر اسلامی برنامه می‌سازیم و عادی‌سازی روابط بین زن و مرد را به راحتی نشان می‌دهیم این مصداق ولنگاری فرهنگی است.
رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی ادامه داد: وقتی نقش موسیقی را پررنگ می‌کنیم و اهمیت آن را در زندگی مردم بالا می‌بریم این موضوع نیز ولنگاری محسوب می‌شود.
سوء مدیریت؛ عامل ولنگاری فرهنگی
وی با بیان اینکه سوء مدیریت، عامل ولنگاری فرهنگی است، ابراز کرد:  هم‌اکنون افرادی متولی فرهنگ هستند که بنیاد فکری آشفته و غرب‌زده‌ای دارند این افراد اسلامی حرف زده اما چون تفکرشان هم‌تراز نظام و انقلاب نیست آشفتگی و ولنگاری فرهنگی به وجود می‌آید.
اصلاح بنیان فکری مسئولان و متولیان فرهنگی
محمدیان با اشاره به این مطلب که راهکار مبارزه با ولنگاری اصلاح بنیان فکری مسئولان و متولیان فرهنگی است، تصریح کرد: جایگزینی افراد ناکارآمد و غیر هم‌تراز با نظام فرهنگی انقلاب با افراد هم‌تراز و کارآمد می‌تواند راهی برای مبارزه با ولنگاری فرهنگی باشد.
رئیس بسیج رسانه خراسان‌ رضوی یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلی‌ترین بنیاد و نهاد دولتی است که بنابر تشخیص درست امام(ره) برای ساماندهی و تولیت امور فرهنگی در همه امور کشور تأسیس شده است اما از تولیت فرهنگی در سیاستگذاری تا تولیت فرهنگی در اجرا خیلی فاصله است.
وی با اشاره به نقش رسانه در این زمینه، ابراز کرد: رسانه به معنای رسانه صوتی و تصویری و ملی به دلایل مختلف نه تنها نقش مثبت در این زمینه نداشته بلکه عامل اصلی ولنگاری در بخش اجرا محسوب می‌شود.
نیازمند مدیریت دفاع فرهنگی هستیم
محمدیان ادامه داد: مهندسی فرهنگی در حد حرف است بیشتر سلیقه در مدیریت فرهنگی تأثیر داشته است، متأسفانه یک مهندسی نظام‌مند در حوزه فرهنگی برای مدیریت اجرایی نداریم و هم‌اکنون در حال حاضر نیازمند مدیریت دفاع فرهنگی هستیم.
captcha