واکنش صلح‌جویانه مسجد بیرمنگام به تظاهرات اسلام‌ستیزان
کد خبر: 3588331
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲

واکنش صلح‌جویانه مسجد بیرمنگام به تظاهرات اسلام‌ستیزان

گروه بین‌الملل: مسجد مرکزی بیرمنگام در پاسخ به تظاهرات راستگرایان اسلام‌ستیز و افراط‌گرا، در مراسمی از شهروندان انگلیسی به صرف چای پذیرایی کرد تا همگان را به صلح و اتحاد دعوت کند.

واکنش جالب مسجد بیرمنگام به تظاهرات اسلام‌ستیزان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الیوم السابع، مسجد مرکزی بیرمنگام، در پاسخ به تظاهرات انجمن راست‌گرای افراطی «دفاع انگلیس»( انجمنی ضد اسلامی‌شدن انگلیس، ضد مسلمانان و شریعت) با هدف رواج فرهنگ تنفر از اسلام و تفرقه، مراسم چای عصرگاهی با عنوان «بهترین چای‌های بریتانیایی» برگزار کرد که سبب شد تظاهرات به خیر بگذرد.
ورود به مراسم برای عموم آزاد بود و این مراسم به منظور پاسخ به اقدام ضد اسلامی انجمن راست‌گرای افراطی دفاع انگلیس برگزار شد.
محمد افضل، مسئول مسجد بیرمنگام گفت: ما این مراسم را برگزار کردیم تا نشان دهیم که بیرمنگام شهری آرام و صلح‌جو است و همه ما صرف‌نظر از رنگ، نژاد و مذهب با یکدیگر متحد هستیم.
لیام بایرن، سیاستمدار و نماینده حزب کارگر انگلیس در مجلس عوام این کشور از شهر بیرمنگام نیز به این مراسم پیوست و در مقابل حدود 300 شخص که در خارج از مسجد برای گفت‌وگو و خوردن کیک، چای و قهوه بیرون تجمع کرده بودند، سخنرانی کرد.
بنا بر این گزارش، رهبران حزب کارگر، دموکرات‌های لیبرال و گروه‌های محافظه‌کار شورای شهر بیرمنگام، تظاهرات گروه ضد اسلامی دفاع انگلیس را كه حدود 100 نفر در آن شرکت کرده بودند، محکوم کردند.
این تظاهرات آشوب و تنش در پی نداشت؛ با این وجود نیروهای امنیتی در محل حضوری گسترده داشتند و پلیس خودروهای ضد شورش را نیز مستقر کرده بود.
captcha