مشهد به کانون شکل‌گیری فرهنگ ایرانی و اسلامی تبدیل شده است
کد خبر: 3591117
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
استاندار خراسان رضوی:

مشهد به کانون شکل‌گیری فرهنگ ایرانی و اسلامی تبدیل شده است

گروه معارف: استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد به کانون شکل‌گیری فرهنگ ایرانی و اسلامی تبدیل شده و گستره‌ آن به فراتر از مرزهای جهان اسلام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، شامگاه گذشته، 29 فروردین ماه در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره‌ی فرهنگ ملل که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مشهد مقدس به دلیل وجود مضجع شریف رضوی، به کانون شکل گیری فرهنگ ایرانی و اسلامی تبدیل شده که گستره‌ی آن به فراتر از مرزهای جهان اسلام رسیده است. 
وی افزود: وجود فرهیختگان و ادیبان بزرگی همچون فردوسی حکیم که در تولید فرهنگ، علم و دانش این خطه سهم به سزایی داشته‌اند؛ یکی دیگر از ظرفیت‌های خراسان رضوی است. 
استاندار خراسان رضوی، شکل‌گیری حوزه‌های علمیه‎ی قوی، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های معتبر، مزیت‌های تاریخی، فرهنگی، زیرساخت‌های بسیار مطلوب و... را از دیگر مواردی دانست که مشهد مقدس و استان را به نقطه‌ی کانونی برای تعامل مسلمانان تبدیل کرده است. 
رشیدیان، انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را فرصت مغتنمی برای معرفی اسلام راستین و حقیقی مبتنی بر فرهنگ رضوی دانست و تاکید کرد: پیام این دین مبین، صلح و دوستی برای جهانیان است. 
وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان سعی در مخدوش کردن چهره‌ی رحمانی و عقلایی اسلام را دارند، باید از ظرفیت مشهد مقدس برای تقویت همبستگی با جهان استفاده کنیم.   
یادآور می‎شود، سومین جشنواره فرهنگ ملل با حضور سفرای کشورهای عراق، افغانستان و تاجیکستان روز دوشنبه 28 فروردین ماه طی مراسمی در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد و اختتامیه آن، روز گذشته برگزار شد.  
captcha