ویژگی‌های منتظر واقعی
کد خبر: 3592986
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

ویژگی‌های منتظر واقعی

گروه معارف: مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) خراسان رضوی گفت: منتظر واقعی کسی است که همواره خود را در مسیر اخلاق الهی قرار می‌دهد و فردی که از این مسیر خارج شود در واقع از جاده‌ انتظار فاصله گرفته است.

حجت‌الاسلام سیدجعفر موسوی نسب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد انتظار فرج و ویژگی‌های زندگی منتظرانه گفت: ظهور حضرت مهدی(عج) شرایطی می‌خواهد و تا این شرایط ایجاد نشود، ظهور تحقق نخواهد یافت.
وی در خصوص شرایط ظهور حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: برنامه‌ی الهی(قرآن کریم) که در دست حضرت است، حضور 313 یار حضرت و از همه مهمتر، آمادگی جامعه جهانی، از شرایطی است که باید مستمر به وجود آید تا ظهور رخ دهد.
آمادگی جهانی؛ لازمه ظهور
وی با بیان اینکه علایم ظهور می‌آیند، گذرا می‌روند و  اینکه ظهور به تاخیر افتاده است نشان می‌دهد که هنوز شرایط فراهم نشده است،‌ ادامه داد: هنوز جامعه جهانی به این اضطرار نرسیده است که باید فردی معصوم از ناحیه خداوند متعال بیاید تا حاکمیت جامعه جهانی را در دست بگیرد و وقتی همه جوامع به این اضطرار برسند امر ظهور اتفاق می‌افتد.
موسوی نسب با بیان اینکه جوامع جهانی باید امیدشان از تمامی حکومت‌های دنیوی قطع شود و به حکومت الهی متمایل شوند تا خداوند ولی و حجت خود را بر مردم ظاهر کند، افزود: وقتی آمادگی جهانی محقق شد یقینا ظهور رخ خواهد داد، لذا باید در این راستا زمینه‌سازی کنیم و این زمینه‌سازی به معنی برطرف کردن موانع ظهور است.
زمینه‌سازی برای ظهور
وی با اشاره به اینکه همه ادیان و مذاهب قائل به منجی هستند لذا همه آن‌ها در راستای زمینه‌سازی ظهور تلاش می‌کنند، تصریح کرد: در جهان اسلام هم که قائل به حکومت عدل الهی و حکومت معصوم از ناحیه‌ی خداوند هستیم باید زمینه‌سازی‌های لازم را انجام دهیم.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) با اشاره به آیه 105 سوره انبیا «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ؛ و در حقيقت در زبور پس از تورات نوشتيم كه زمين را بندگان شايسته ما به ارث خواهند برد»، اظهار کرد: باید عباد صالحی باشد تا این امر تحقق یابد، لذا باید همه جوامع و کشورها جهت زمینه‌سازی برای ظهور گام بردارند تا تا عدالت و آرمان شهر مهدوی ایجاد شود.
منتظر واقعی چه کسی است؟
موسوی نسب با بیان اینکه زندگی منتظرانه شاخص‌های کاملی دارد و آیات و روایات، ما را به زندگی الهی که همان زندگی منتظرانه است دعوت می‌کند،‌ به ذکر ویژگی‌های منتظر واقعی پرداخت و گفت: منتظر واقعی هیچ‌گاه گناه نمی‌کند، همیشه به دنبال عدالت و ایجاد آرمان شهر مهدوی است، به عنوان یک انسان زمینه‌ساز ظهور،‌ همواره نسبت به تکالیف الهی خود حساس است.
وی ادامه داد: منتظر واقعی همواره در زمینه‌ عمل به احکام و در راستای گسترش اسلام ناب تلاش می‌کند، خانمی که منتظر واقعی است در رابطه با تربیت فرزند، همسرداری، خانه‌داری، حیا، حجاب و ...، حضرت زهرا(س) را به عنوان الگو قرار می‌دهد، در واقع منتظر واقعی کسی است که خود را در مسیر اخلاق الهی قرار می‌دهد و اگر از این مسیر خارج شد از جاده‌ی انتظار فاصله گرفته است.
وی انتظار واقعی را انتظاری هدفمند عنوان کرد و گفت: وقتی مسافری داریم که می‌خواهد از سفر بازگردد اینطور نیست که فقط در حیات، منتظر او باشیم بلکه همه چیز را برایش آماده می‌کنیم، ما هم نسبت به امام زمان(عج) باید چنین انتظاری داشته باشیم.
آشنایی با آیات و روایات؛ راه گریز از فتنه‌های آخرالزمان
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) بهترین مصادیق منتظر واقعی را شهدا و خانواده‌ی شهدا و کسانی که همه‌ی تلاش آن‌ها رفاه و آسایش مردم است، دانست و با بیان اینکه وظایف حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و هنرمندان در عصر غیبت امام زمان(عج) و فتنه‌های آخرالزمان به مراتب نسبت به دوران گذشته سخت‌تر و بیشتر شده است، اذعان کرد: امروزه رسانه‌ها تکلیف سخت‌ و مهمی نسبت به گذشته دارند چرا که در زمانی قرار دارند که شبکه‌های ماهواره‌ای همواره برعلیه مهدویت ناب شیعه تلاش می‌کند و اسلام آمریکایی و انگلیسی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند در مقابل اسلام ناب قرار دارد و تلاش دارد تا آن را از بین ببرد.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) یادآور شد: همه ما وظیفه داریم که خود را بیشتر با آیات و روایات و منابع مفید مهدویت آشنا کنیم تا اسلام، مهدویت و آرمان شهر مهدوی را درک کرده و به فتنه‌های آخرالزمان دچار نشویم.
captcha