برگزاری نکوداشت آیت‌الله شیخ عباسعلی اسلامی سبزواری
کد خبر: 3627039
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

برگزاری نکوداشت آیت‌الله شیخ عباسعلی اسلامی سبزواری

گروه شهرستان‌ها: مسئول دفتر امام جمعه سبزوار اظهار کرد: مراسم نکوداشت آیت‌الله شیخ عباسعلی اسلامی سبزواری در زادگاهش توسط دانشگاه حکیم سبزواری با مشارکت ستاد نماز شهرستان سبزوار برگزار می‌شود.

امین کوشکی، مسئول دفتر امام جمعه سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با ابراز اینکه اولین جلسه نکوداشت آیت‌الله شیخ عباسعلی اسلامی سبزواری با حضور امام جمعه شهرستان و جمعی از مسئولان برگزاری این نکوداشت تشکیل شد، اظهار کرد: این همایش در آذرماه سال جاری در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: آیت‌الله اسلامی سبزواری از بزرگانی است که در سال 1342 حضرت امام خمینی(ره) از وی نام برده و مبلغان را توصیه به الگو گرفتن از ایشان کرده‌اند.
وی با بیان اینکه این عالم از افراد انقلابی هستند که خدمات زیادی داشته است، افزود: یکی از فرزندان آن مرحوم، مسئول بنیاد ملی بعثت تهران است و فرزند دیگرش از ائمه جمعه یکی از شهرهای آمریکا است.
دکتر کوشکی با ابراز اینکه آیت‌الله اسلامی سبزواری متولد سبزوار هستند، تصریح کرد: از وی خدمات زیادی در کشور برجای مانده است و در کتابی که چاپ شده، به جزئیات زندگی وی اشاره شده است.
یادآور می‌شود، از خدمات ارزنده این عالم ربانی می‌توان به مواردی از جمله تأسیس مدارس تعلیمات اسلامی در تهران و شهرستان‌ها، تأسیس بیش از 80 مسجد و حسینیه، تأسیس ده‌ها کتابخانه بزرگ در شهرهای مختلف و تشکیل «جمعیت پیروان قرآن» اشاره کرد.

captcha