مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم رضوی برگزار شد
کد خبر: 3647864
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم رضوی برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا با حضور تولیت آستان قدس رضوی در صحن انقلاب حرم رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا  با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و خادمان و زائران در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد.
مراسم با تلاوت قرآن توسط هاشم روغنی، قاری قرآن آغاز شد و در ادامه، برنامه با مداحی علی ملائکه ادامه یافت.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورا، عاشورا را نقطه عطفی در تاریخ حیات انسان دانست و بیان کرد: اگر عاشورا نبود از دین جز شکل و ظاهری باقی نمی‌ماند؛ آنچه صورت و سیرت دین را تضمین و احیا کرد عاشورای حسینی بود.
حجت‌الاسلام رئیسی با این توضیح که بعثت با غدیر کامل شد و بدون عاشورا جز اسمی از این دو باقی نمی‌ماند ادامه داد: بعثت، غدیر و عاشورا بدون امام زمان(عج) امکان فراگیری در همه عالم برای چشیدن مزه شیرین عدالت را ندارند.
تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: توجه به هدایت فکری و اخلاقی مردم و همچنین توجه به معیشت آن‌ها در زندگی اهل بیت(ع) موج می‌زند.
وی با اشاره به سخنی از امام حسین(ع) درباره اینکه اصلاح امت یکی از اهداف قیام ایشان بوده است، اظهار کرد: نتیجه این اصلاح آن است که یک انسان عاشورایی اجازه ندهد ظلم راه پیدا کند و با ظلم مقابله کند و ما خداوند را شاکریم که انقلاب و نظام ما جلوه‌ای از نظام حسینی است.
پس از خطبه‌خوانی و مداحی احمد واعظی، مداح اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام رئیسی، با حضور در بین خادمان، عاشورای حسینی را به آنان تسلیت گفت.
captcha