آیین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد
کد خبر: 3697171
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

آیین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

گروه فرهنگی - آیین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، ظهر امروز، 14 اسفندماه، در هتل گلستان مشهد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، ظهر امروز،14 اسفندماه، در هتل گلستان مشهد برگزار شد.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

در ابتدای مراسم، حسین اکبری، مدیرکل اسبق کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، با تشکر از همه دوستان و همکاران خود، اظهار کرد: خداوند را شاکرم که این فرصت را به من داد تا چند سالی را در خدمت کتاب و کتابخانه‌ها باشم.
وی با بیان اینکه از سال 93 کار خود را با شعار ترویج کتاب ترویج امید شروع کرده‌ است، گفت: با تلاش همه دوستان و همکاران، تنها دغدغه ما، حرکت رو به جلو و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بود.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی اسلامی خراسان رضوی در ادامه، اظهار کرد: حسین اکبری، به نجابت و تخلق مشهور است، احترام متقابل، ویژگی بارز شخصیتی ایشان است و خدمات بسیار گسترده‌ای در حوزه کتابخانه‌ها انجام داده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه حسین اکبری توجه ویژه‌ای به شهرستان‌ها داشتند، ابراز کرد: عدالت فرهنگی شعاری بوده که ایشان به آن عینیت بخشیدند.
سرابی با بیان اینکه یکی از جلوه‌‌های موفقیت مدیرکل اسبق کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در حوزه کتابخانه‌های مشارکتی بوده است، ادامه داد: انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، در زمان حضور ایشان بسیار فعال بودند.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه حسین اکبری اهمیت منابع انسانی در حوزه کتابخانه‌‌ها را به خوبی درک کردند، گفت: ایشان با کتاب مأنوس هستند و از تمام وقت، ظرفیت مدیریتی و امکانات فکری خود در جهت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کردند.
دوره مدیریتی حسین اکبری دوره طلایی کتابخانه‌های خراسان رضوی بود
وی با بیان اینکه دوره مدیریتی حسین اکبری، دوره طلایی کتابخانه‌های خراسان رضوی بوده است، ابراز کرد: علی اکبر سبزیان، مدیر کل جدید کتابخانه‌های استان نیز، جوانی با تجربه و خوش فکر با توان مدیریتی بالایی هستند که امیدواریم در دوره مدیریتی ایشان نیز شاهد شکوفایی کتابخانه‌های استان باشیم.
سرابی با اشاره به اینکه علی‌اکبر سبزیان برخاسته از حوزه فرهنگ هستند، تصریح کرد: با استفاده از نیروی جوانی و تجربیات بزرگان در این عرصه، امیدواریم ایشان در زمینه شکوفایی کتابخانه‌ها موفق باشند.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

سید جواد حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، با تبریک ایام خجسته ولادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: در مراسم تودیع و معارفه مدیری که چند سال خدمت کرده، می‌رود و فردی دیگر می‌آید، باید در عرصه فعالیتش حمایت‌های لازم از ایشان شود.
وی با تأکید بر اینکه حسین اکبری، مدیرکل اسبق کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، ویژگی‌های اخلاقی بارزی دارند، ادامه داد: یکی از هدف‌گذاری‌های دولت تدبیر وامید در دوره دوم هشت ساله، کاهش سن مدیران از ۴۸ سال به ۴۰ سال است لذا در انجام این دستور در سال ۹۶، در سطح مدیران گام‌های خوبی برداشته شده است.
حسینی در راستای گفته‌های خود در خصوص کاهش سن مدیران، ابراز کرد: در سال ۹۶، اولین مدیرکل دهه شصتی، در عرصه فرهنگ و کتابخوانی وارد عرصه مدیریتی شد. در کشور، ۳۵ درصد فرماندارها، ۵۶ درصد معاونین فرماندار و ۶۶ درصد بخشدارها، دهه پنجاهی هستند و در خراسان رضوی نیز ۱۰ درصد از معاونان، فرماندارهان و هفت درصد از بخش‌دارها، دهه شصتی هستند.
باید به سمت شهر دوست‌دار کتاب حرکت کنیم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه باید به سمت شهر دوستدار کتاب حرکت کنیم، افزود: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در کشور گسترش و آن را به آرمان و گفتمان تبدیل کنیم.
وی با اشاره به اینکه برای ترویج کتاب و کتابخوانی حلقه و زنجیره‌های مختلفی نیاز است، ادامه داد: یکی از این حلقه‌ها، پدیدآورندگان، نویسندگان، مترجمان کتاب‌ها هستند.

چاپ یک میلیون جلد کتاب؛ بعد از انقلاب در خراسان رضوی
حسینی دومین حلقه را ناشران معرفی کرد و گفت: سالانه چهار هزار کتاب در خراسان رضوی نشر و هشت میلیون تیراژ در حوزه کتاب داریم. بعد از انقلاب اسلامی نیز یک میلیون جلد کتاب در خراسان رضوی به چاپ رسیده است که از این از وضعیت نامناسب در حوزه کتاب و کتابخوانی حکایت دارد.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد
در ادامه این مراسم محمد الهیاری، معاون توسعه کتابخانه‌های عمومی کشور، با بیان اینکه کتابخانه‌های صرفا مکانی برای عضویت، امانت گرفتن و پس دادن کتاب نیست، اظهار کرد: چند سالی است که برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کارهای گسترده‌ای صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشند، ادامه داد: برنامه حضور مشاور خانواده و حضور جمعی خانواده‌ها در کتابخانه‌ها از مواردی است که باید بر روی آن‌ها بیشتر کار شود.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد
در ادامه همچنین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، با اشاره به جمله‌ای از امام خمینی(ره)، اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: «امید من به شما دبستانی‌ها است، امروز ما امید امام(ره) هستیم و باید در راه شکوفایی کشور قدم برداریم».
وی با بیان اینکه از مدیران و مسئولان تشکر می‌کنم که به یک دهه شصتی اعتماد کردند، گفت: از همه شما بسیار سپاسگزارم که به من اعتماد کردید و امیدوارم که با تلاش و پشتکار خدمات ارزنده‌ای در عرصه فرهنگ عرضه کنم و قدردان این اعتماد شما باشم.
انتهای پیام.

captcha