جمع‌آوری آثار چهارده قرن هنر و تمدن ایران در دوران اسلامی
کد خبر: 3697477
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
در کتاب «موزه بزرگ خراسان» منتشر شد

جمع‌آوری آثار چهارده قرن هنر و تمدن ایران در دوران اسلامی

گروه فرهنگی - کتاب نفیس «موزه بزرگ خراسان» و کاتالوگ ویژه نمایشگاه آثار موزه‌ای چهارده قرن هنر و تمدن ایران در دوران اسلامی، چاپ و منتشر شد.

محمدرضا پهلوان، مدیر موزه بزرگ خراسان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص کتاب نفیس «معرفی موزه بزرگ خراسان»، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور در سال 2017، سالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد، مجموعه‌ای از آثار تاریخی موزه‌ای منحصر به فرد، از چهارده قرن هنر و تمدن ایران را که از موزه‌های مهم کشور انتخاب و جمع‌آوری شده است، در موزه بزرگ خراسان به نمایش عموم گذاشت.
وی با تأکید بر اینکه این کتاب در طول تاریخ موزه‌داری ایران برای اولین‌بار به چاپ رسیده است، ادامه داد: انتخاب مشهد در سال 2017، به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصتی بسیار مناسب و نقطه عطفی برای گردشگری اسلامی و مذهبی در مشهد است.
مدیر موزه بزرگ خراسان با بیان اینکه 200 اثر موزه‌ای از آثار شاخص دوره اسلامی ایران در این نمایشگاه وجود دارد، ابراز کرد: سکه، سفال، ظروف فلزی، قرآن و نسخ خطی از جمله این آثار است.
پهلوان با اشاره به اینکه این کتاب به همت کرم میرزایی ، لیلا خاموشی، ام‌البنین غفوری جمع‌آوری شده است، افزود: این کتاب توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری موزه ملی ایران، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، موزه بزرگ خراسان به تازگی منتشر شده است.
انتهای پیام

captcha