توسعه گردشگری، یکی از مصادیق حمایت از کالای ایرانی است
کد خبر: 3704530
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

توسعه گردشگری، یکی از مصادیق حمایت از کالای ایرانی است

گروه اجتماعی- استاندار خراسان رضوی گفت: توسعه گردشگری و خدمات ارائه شده در آن، نیز به گونه‌ای حمایت از کالای داخلی محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، 20 فروردین‌ماه در جلسه ستاد خدمات سفر، گفت: گردشگری و خدمات ارائه شده در آن نیز به گونه‌ای کالای داخلی محسوب می‌شود.
وی افزود: اجرای شعار سال در حقیقت فراتر ازعملکرد دستگاه‌های اجرایی است؛ همه قوا و ملت ایران را مورد نظر قرار داده که با همدلی و مشارکت در حمایت از کالای داخلی محقق می‌شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: نوروز امسال، ظرفیت‌های بکر و بالای گردشگری را در روستاهای این استان نمایان کرد، بطوری که استقبال از اقامتگاه‌های بوم گردی بسیار بالا بود و 100 درصد گنجایش اقامتی این بخش تکمیل شد.

تخفیف 70 درصدی هتل‌ها در ایام نوروز

رشیدیان از میزبانی شایسته مسافران و زائران توسط خراسانیان نیز تقدیر و بیان کرد: مشارکت موثر بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف به ویژه ارائه تخفیف 70 درصدی هتل‌های استان، همکاری و فعالیت شایسته شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی و نیز کمیته‌های 12 گانه ستاد خدمات سفر از نکات قوت در عملکرد نوروز امسال هستند.
وی افزود: نوروز امسال در زمینه ایجاد نشاط و شادی، اقدامات و برنامه‌های بسیار خوبی اجرا شد که توأم با حفظ و رعایت شأن زیارتی مشهد بود که شایسته تقدیر و تداوم است.
استاندار خراسان رضوی برآورد میزبانی و تأمین مایحتاج را در این استان برای 10 میلیون زائر و مسافر نوروزی ذکر و بیان کرد: با این وجود شاهد سفر 14.8 میلیون مسافر نوروزی به خراسان رضوی بودیم که با هیچگونه مشکل و کمبودی در زمینه کیفیت و کمیت ارائه خدمات مواجه نشدند.
وی ادامه داد: ایجاد «پنجره واحد خدمت‌رسانی» همراه افزایش کیفیت خدمات، مقصود و محور اصلی برنامه‌ریزی‌ها برای میزبانی در نوروز امسال بود؛ این مهم به شایستگی و در حد مطلوب محقق شد و امید می‌رود همین روند در سال‌های آینده نیز تداوم یابد.
رشیدیان گفت: با وجود گرانی حباب گونه و کاذب قیمت دلار و تصور برخی مبنی بر کاهش میزان مسافرت مردم، با همدلی مسئولان و کاهش بهای خدمات شاهد حضور بیش از انتظار مسافران و نیز ایجاد خاطره خوش و به یادماندنی برای آنان در خراسان رضوی بوده‌ایم.
وی افزود: در لحظه تحویل سال نو افزون بر دو میلیون نفر در صحن‌های حرم مطهر امام رضا(ع) و خیابان‌های اطراف آن در مشهد حضور یافتند، با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسب در دو زمان سال تحویل و سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم رضوی شاهد ترافیک روان در مسیرها بودیم.

انتهای پیام

captcha