تلاوت قاریان تنها به ادای کلمات محدود نشود/ لزوم توجه بیشتر به مفاهیم
کد خبر: 3726684
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴
سادات‌فاطمی:

تلاوت قاریان تنها به ادای کلمات محدود نشود/ لزوم توجه بیشتر به مفاهیم

گروه فعالیت‌های قرآنی - داور مسابقات بین‌المللی قرآن در خصوص دغدغه فکری خود گفت: همیشه درگیر این موضوع هستم که چرا اکثر قاریان ما به موضوع مفاهیم قرآن توجه لازم ندارد و آیات این کتاب آسمانی را نمی‌فهمند بلکه با تلاوت آیات تنها کلمات قرآن را ادا می‌کنند و نسبت به مفاهیم قرآن توجهی ندارند.

امروزه قاریان نسبت به مسائل معنوی توجه کمتری دارند/ مسابقات قرآن روح معنوی را قاریان نمی‌گیرد

سیدجواد سادات‌فاطمی، مدرس و داور مسابقات بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در رابطه با برگزاری مسابقات قرآن، گفت: مسابقات قرآن باعث گرفته شدن روح معنوی از قاریان ما نمی‌شود بلکه مسابقات کارکرد خودش را دارد.
وی افزود: بالاخره قاریان مانند سایر اقشار جامعه هستند و در بین آنان روحیه و تفکرات متنوعی دیده می‌شود و در میان قاریان هم، همین امر دخیل است اما در مجموع قاریان ما باید نسبت به مسائل معنوی توجه بیشتری داشته باشند.
امروزه قاریان نسبت به مسائل معنوی توجه کمتری دارند
سادات‌فاطمی با اشاره به اینکه امروزه قاریان کمتر نسبت به مسائل معنوی توجه دارند، ابراز کرد: اینکه مسابقات قرآن متقابلا مانع باشد اینگونه نیست؛ افراد مختلف با رویکردهای متعدد در عرصه قرآنی حضور دارند، عده‌ای به مسائل معنوی توجه ویژه‌ای دارند و عده‌ای دیگر کمتر توجه می‌کنند.
این مدرس قرآن کریم با تأکید بر اینکه متأسفانه دستگاه‌هایی که در زمینه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند اغلب به برگزاری مسابقات قرآن می‌پردازند و نسبت به سایر امور قرآنی توجهی ندارند، تصریح کرد: همانطور که ما به مسابقات قرآن نیاز داریم به کار آموزشی نیز برای قاریان و عموم مردمی که می‌توانند در این زمینه پیشرفت کنند، نیاز داریم.
کار قرآنی تنها به آموزش فنون قرآنی اختصاص ندارد
وی با اشاره به اینکه کار قرآنی تنها به آموزش فنون قرآنی اختصاص ندارد، عنوان کرد: در کنار این امر در کلاس و جلسات قرآن می‌توان به آموزش مسائل معنوی نیز پرداخت.
سادات‌فاطمی در پایان در خصوص دغدغه فکری خود گفت: همیشه درگیر این موضوع هستم که چرا اکثر قاریان ما به موضوع مفاهیم قرآن توجه لازم ندارد و آیات این کتاب آسمانی را نمی‌فهمند بلکه با تلاوت آیات تنها کلمات قرآن را ادا می‌کنند و نسبت به مفاهیم قرآن توجهی ندارند.
انتهای پیام

captcha