سلسله محافل قرآنی «چهل‌ شب با چهل‌ شهید» در کاشمر آغاز شد
کد خبر: 3732776
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

سلسله محافل قرآنی «چهل‌ شب با چهل‌ شهید» در کاشمر آغاز شد

گروه شهرستان‌ها ـ دوره تابستانی سلسله جلسات قرآنی «چهل‌شب با چهل‌ شهید» در شهرستان کاشمر آغاز شد.

سلسله محافل قرآنی «چهل‌شب با چهل‌شهید» در کاشمر آغاز شد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، دوره تابستانی جلسات قرآنی چهل‌شب با چهل‌شهید شهرستان کاشمر، شامگاه گذشته، اول مرداد ماه، در بیت شهیدان تهامی آغاز شد و این محافل تا 9 شهریورماه در بیوت معظم شهدای این شهرستان ادامه خواهد داشت.

منازل شهدای کاشمر میزبان انجمنی قرآنی

محافل قرآنی «چهل‌شب با چهل شهید» هر سال به دو صورت متمرکز تابستانی و غیرمتمرکز در سایر فصول سال فعالیت خود را با محوریت قرائت قرآن در منازل شهدای شهرستان کاشمر پیگیری می‌کند.

سیدمصطفی قریشی، دبیر انجمن قرآنی چهل‌شب با چهل‌شهید، در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: جلسه قرائت قرآن چهل شب با چهل شهید در سال ۱۳۶۰ به یاد شهدای شهرستان کاشمر و با تاکید بر گرامیداشت شهدای دانش آموز توسط عده ای از جوانان و رزمندگان آن روز شهرستان همچون سرداران شهید سیدمحمود سبیلیان، شهید علیرضا عاصمی، شهید سیدعلیرضا قوام آغاز به کار کرد.

شهدا بنیان‌گذار این محفل قرآنی هستند

وی با بیان اینکه بیشتر بنیان‌گذاران این طرح قرآنی خود به خیل عظیم شهدا پیوستند، گفت: هم‌اکنون نیز تعدادی از جلسات در منازل شهدای بنیان‌گذار این حرکت قرآنی و به یاد آنان برگزار می شود.

دبیر انجمن قرآنی چهل‌شب با چهل‌شهید ادامه داد: این جلسه قرآنی طی یک دوره چهل‌گانه، هر شب در منزل یک شهید و به میزبانی خانواده‌های معظم آنان برگزار می شود و در این جلسه علاوه بر قرائت قرآن کریم، برنامه‌های دیگری از جمله سخنرانی راویان دفاع مقدس، بیان سیره شهدا و شرح احادیث نکات تفسیری توسط اساتید به اجرا می‌رسد.

قریشی با تأکید بر حضور گسترده جوانان و نوجونان قرآنی در این انجمن قرآنی گفت: رویکرد برگزاری جلسات به نحوی است که افراد در طی یک برنامه قرآنی بیشتر با شهدا آشنا شوند و البته با دعوت از اساتید مختلف شهرستان کاشمر و اعضای قرآنی جلسات آنان نوعی همگرایی در محفل شهدا صورت گیرد.

فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد تنوع و جذابیت در جلسات قرآن

وی با اشاره به معرفی کتاب و برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در محافل این چله قرآنی عنوان کرد: با معرفی آثار ادبی و هنری حوزه انقلاب و دفاع‌مقدس و همچنین سایر فعالیت‌های فرهنگی و تنوع‌بخشی و ایجاد جذابیت در جلسات قرآنی در پی گسترش فرهنگ متعالی قرآنی، ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا هستیم.

برنامه دهه اول سلسله جلسات چهل‌شب با چهل شهید شهرستان کاشمر در قسمت زیر ارائه می‌شود.

سلسله محافل قرآنی «چهل‌شب با چهل‌شهید» در کاشمر آغاز شد

انتهای پیام

captcha