دشمن می‌خواهد به مردم القا کند نظام برای مشکلات آن‌ها راه حلی ندارد
کد خبر: 3735396
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
استاندار خراسان رضوی:

دشمن می‌خواهد به مردم القا کند نظام برای مشکلات آن‌ها راه حلی ندارد

گروه سیاست و اقتصاد - استاندار خراسان رضوی افزود: هدف دشمن این است که به مردم القا کند نظام دینی کارایی و کارآمدی برای اداره جامعه ندارد. دشمن می خواهد این را به مردم القا کند که نظام برای حل مشکلات شما راه‌حلی ندارد. این یک دروغ بزرگ بوده چرا که نظام برآمده از رای و برگفته از خود مردم است.

دشمن می‌خواهد به مردم القا کند نظام برای مشکلات آن‌ها راه حلی نداردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی علیرضا رشیدیان امروز در شورای برنامه‌ریزی استان در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های آمریکا و فشارهای اقتصادی، در حال حاضر در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته‌ایم. با جنگ روانی ایجاد شده، شوکی به حوزه اقتصادی کشور وارد شد که مرکزیت این جنگ در آمریکا و در حوزه خزانه داری آن است. هدف آن‌ها ایجاد فشارهایی بر مردم بوده تا مردم را از آنچه که در رابطه با استقلال و آزادی خود انتخاب کردند، پشیمان کنند.

وی ادامه داد: فشارهایی که به حوزه اقتصادی کشور وارد شد، مشکلاتی در خصوص مسائلی مانند نوسانات نرخ ارز و... ایجاد کرد به طوری که شاهد یک جهش غیرمنطقی نرخ ارز بودیم اما بنای سیاست‌های دولت این بود که اجازه داده نشود این شوک به معیشت و مایحتاج عمومی آسیبی وارد کند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در نهایت نیز بر اساس اقدامات موثری که در سطح ملی و استانی صورت گرفت، این مساله در زندگی عمومی و معیشت مردم تاثیری نداشت به طوری که تامین بیشترین کالاهایی که برای خورد و خوراک مردم مورد استفاده قرار می‌گرفت، مدیریت و تدوین شد. این کالاها شامل برنج، روغن، آرد، گوشت، مرغ، سیب زمینی، پیاز، خیار، گوجه و‌... است.

رشیدیان اضافه کرد: همواره سیاست‌های تامینی و سلبی اجرا شده به گونه‌ای بوده که برخورد با تخلفات صورت گرفته است. در واقع هیچ گونه کمبود و کسری در مایحتاج عمومی وجود نداشته و انبار و ذخایر راهبردی استان تکمیل است به طوری که برای مناسبت‌های محرم و صفر کالاهای مورد نیاز تامین شده است. این ذخیره‌سازی به همت بخش‌های دولتی‌، خصوصی و عمومی فراهم شده است.

وی در خصوص طرح‌های توسعه‌ای استان عنوان کرد: این هماهنگی و برنامه‌ریزی صورت گرفته که با تامین طرح‌های اقتصادی و اشتغال فراگیر و همچنین طرح‌های اقتصادی مناطق محروم و روستایی، ظرفیتی برای توسعه ایجاد شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: فرمانداران و مسئولان کارگروه‌های اشتغال در خصوص جذب تسهیلات مربوط به طرح های اقتصادی اشتغال روستایی باید توجه بیشتری داشته باشند. البته در یک ماه اخیر در این مساله با یک رشد چشم‌گیری مواجه شدیم که وضعیت استان از رتبه ۲۸ به رتبه پنجم در کشور ارتقا یافت.

رشیدیان خاطرنشان کرد: به عقیده من از 610 میلیارد تومان اعتبارات مربوط به اشتغال استان، حدود 305 میلیارد تومان در بانک‌های ما موجود بوده و نزدیک به 200 میلیارد را جذب کرده‌ایم اما با توجه ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان، بایستی با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی در خصوص جذب بیشتر بودجه‌های اشتغال اقدام کنند.

استاندار خراسان رضوی در خصوص افزایش میزان صادرات استان تصریح کرد: میزان صادرات در استان طی سه ماه نخست امسال رشد داشته که نسبت به سه ماه اول سال گذشته 35 درصد افزایش را نشان می دهد. هچنین نرخ بیکاری استان هم 1.8 درصد کاهش یافته است که البته این میزان کفایت نمی‌کند. در برنامه ششم توسعه میزان ایجاد اشتغال در استان از 73 هزار به 110 هزار مورد افزایش یافته اما با توجه 263 هزار فرد بیکار در استان، برای کاهش این میزان نیازمند یک جهاد همگانی هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات در نرخ ارز یک مزیت در حوزه صادرات به وجود آمده که باید از آن هم استفاده کنیم تا بتوانیم در بازارهای جدید برای صادرات کالاهای تولیدی خود جایی پیدا کنیم تا درآمد بیشتری را برای کشور و استان کسب نماییم.

رشیدیان اظهار کرد: همیچنین در حوزه گردشگری حدود 80 درصد ظرفیت هتل‌های ما پر بوده که این امر نسبت به زمان مشابه، حاکی از یک رشد است اما با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های طبیعی، سلامت و تاریخی باید اقدامات گسترده‌تری انجام داد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و راهبردی عنوان کرد: بایستی از طریق بانک مرکزی با دلار 4200 تومان کالاهای اساسی را تامین کنیم. سال گذشته نزدیک به 2 میلیارد دلار صادرات داشته و این در حالی است که واردات ما 700 میلیون دلار بود.

وی ادامه داد: ظرفیت تامین ارز مورد نیاز برای تامین نیازهای استان در خراسان رضوی وجود دارد. با توجه با اینکه اختیارات کامل و تامی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان داده شده، بایستی از این ظرفیت برای هماهنگی میان صادرکنندگان و واردکنندگان استفاده شود تا ارز مورد نیاز برای وارد کردن کالاهای اساسی پیش‌بینی و تامین شود.

رشیدیان در خصوص همکاری و همدل همه بخش ها و دستگاه ها تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی یک ضرورت برای ما ایجاد شده که براساس آن بایستی بخش‌های دولتی، خصوصی و تمام قوا همدلی و هماهنگی و همکاری داشته باشند تا بتوانند از این شرایط سخت و دشوار عبور کنند.

استاندار خراسان رضوی افزود: هدف دشمن این است که به مردم القا کند نظام دینی کارایی و کارآمدی برای اداره جامعه ندارد. دشمن می خواهد این را به مردم القا کند که نظام برای حل مشکلات شما راه‌حلی ندارد. این یک دروغ بزرگ بوده چرا که نظام برآمده از رای و برگفته از خود مردم است.

انتهای پیام

captcha