دغدغه‌های فرهنگی با مواضع کلامی برطرف نمی‌شود
کد خبر: 3741590
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

دغدغه‌های فرهنگی با مواضع کلامی برطرف نمی‌شود

گروه شهرستان‌ها - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه دغدغه‌های فرهنگی با مواضع کلامی برطرف نمی‌شود، عنوان کرد: مسائل فرهنگی باید طبق تدابیر مقام معظم رهبری پیگیری شود و برای رفع دغدغه‌ها نیاز به عمل است.

مساجد نقش کلیدی در ارشاد و هدایت جوانان دارند

علی توکلی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل‌آباد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با تاکید بر ارتباط تنگاتنگ وهماهنگي كانون‌های فرهنگي هنري مساجد با روحاني و هيات امنای مساجد، افزود: ارتباط وهماهنگي بين اين سه بخش در پررنگ شدن نقش مساجد و جذب جوانان می‌تواند موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی به اعتبار نیازمند است، اظهار کرد: با توجه به کمبود اعتبارات فرهنگی، روحانیون نقش بسزایی با محوریت مسجد درروستاها ایفا می‌کنند و حرکت‌های فرهنگی مناسبی داشته‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل‌آباد با تأکید بر جایگاه ائمه جماعات مساجد به عنوان مدیران و رهبران این مراکز فرهنگی عنوان کرد: برای جذب نوجوانان و جوانانی که دچار سرگردانی هستند، می‌توان از ظرفیت مساجد و همکاری و همدلی ائمه جماعات مساجد بهره برد و با یک حرکت سازنده و تعامل بین این دو گروه موجبات پیشرفت جوانان مسجدی، شهر و محله آنان را فراهم ساخت.

وی بیان کرد: رصد پیشرفت‌های کشور در صحنه‌های مختلف از نگاه بچه‌های مسجد می‌تواند علاوه بر تحلیل مسائل روز جامعه و شناسایی ضعف‌ها در جهت رفع کاستی‌ها و کمبودها به ارائه ایده‌های جدید منجر شود تا بدین گونه جوانان مسجدی به عنوان رأس هرم پیشرفت در کشور حرکت‌های سازنده‌ای داشته باشند.

توکلی با بیان اینکه دشمن بر روی این موضوع متمرکز شده تا کانون‌های مساجد را از هدف اصلی و نقش محوری خود دور کند، اضافه کرد: از خاصیت انداختن مساجد در دستور کار دشمن قرار دارد لذا باید مسجد راکه همواره محور حرکت های مردمی در انقلاب اسلامی بوده است، حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مديران کانون‌های مساجد و ائمه جماعات، مسئولان حوزه‌های علميه بايد با برنامه ريزي و شناخت زمان حاضر در مقابل ترفندها و توطئه‌های دشمنان راهكارهاي مختلف و مناسبي را براي مجموعه‌های خود ارائه دهند و در اين عرصه فعاليت، برنامه ريزي، طراحي كنند و راهكارهاي عملي ارائه دهند به نقش محوری مساجد اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های مساجد باید با محوریت و مدیریت واحد ائمه جماعات و به صورت هماهنگ شده صورت گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه دغدغه‌های فرهنگی با مواضع کلامی برطرف نمی‌شود، عنوان کرد: برطرف کردن دغدغه‌های فرهنگی با مواضع کلامی برطرف نمی‌شود و برای رفع آن نیاز به عمل است.

وی با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی باید طبق تدابیر مقام معظم رهبری پیگیری شود، افزود: دشمنان امروزه با ترویج فرهنگ غربی در بین جوانان آنان را نسبت به اعتقاداتشان سست کرده‌اند بنابراین باید با اجرای برنامه‌های متنوع در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جوانان را به سمت مساجد سوق داد.

توکلی با بیان اینکه مشکلات فرهنگی در شهرستان خلیل‌آباد نسبت به مناطق دیگر کمتر است اما نباید نسبت به مسائل فرهنگی بی‌توجه باشیم، اهمیت استمرار در عرصه فرهنگی را ضروری دانست و ادامه داد: عمق بخشی به معنویت و باورهای و ارزش‌های متعالی و عدم خستگی و ناامیدی در عرصه جهاد فرهنگی یک هدف متعالی از سوی مقام معظم رهبری است.

وی با اعلام اینکه امروز دشمن با تمام ابزار به جنگ با نظام به میدان آمده و باید تلاش کرد در این مبارزه به اعتقادات آسیب وارد نشود، ادامه داد: موضوع فرهنگ باید مورد توجه مسوولان فرهنگی قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha