راه‌اندازی پرونده الکترونیکی بیماران شهرستانی در خراسان رضوی
کد خبر: 3742244
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

راه‌اندازی پرونده الکترونیکی بیماران شهرستانی در خراسان رضوی

گروه اجتماعی - رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تشکیل پرونده الکترونیکی برای شهرستان های بردسکن، خلیل آباد، کاشمر و فریمان در دستور کار قرار گرفته است.

راه‌اندازی پرونده الکترونیکی بیماران شهرستانی در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد دارابی عصر دیروز، 5 شهریور ماه، در نشست خبری هفته دولت با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصاد کشور دچار چالش شده، اعتبارات ما نیز کاهش یافته است، عنوان کرد: اعتبارات ما در سقف اعتبارات سال 95 بوده و از طرفی دیگر نیز درآمدهای ما نیز محدود شده است به طوری که درآمد بیمه‌ای ما باید 10 درصد کمتر از سال گذشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه قرار بوده که پرونده الکترونیک از شهرستان بیمار برای وی تشکیل شود، اظهار کرد: با این اقدام بیماران شهرستانی از سردرگمی در بیمارستان‌ها نجات می یابند و این در حالی است که روند بررسی بیماری آن ها نیز مورد رصد قرار می‌گیرد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر 13 شهرستان و مشهد تحت پوشش این دانشگاه قرار دارد، اظهار کرد: در واقع 30 بیمارستان و درمانگاه های بسیاری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی است. از این‌رو، مدت ماندگاری بیماران کمتر در این مراکز درمانی است و در صورت ضرورت دارو به بیماران تجویز خواهد شد. 

دارابی با بیان اینکه از دو سال گذشته در جهت کمک رسانی به بیماران نیازمند در تمام بیمارستان های دولتی، موسسات خیریه تشکیل شده است، عنوان کرد: این موسسات شامل موسسات آسیب پذیر طوس، میزبانان خورشید و سرطان مشهد است. حدود 90 درصد بیماران دغدغه تامین هزینه های درمان را ندارند به طوری که این کمک رسانی توسط خیران و یا تخفیفاتی از طریق منابع دولتی به آن ها تعلق می‌گیرد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نظارت بر  اقدامات موسسات خیریه ماهانه انجام خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر تشکیل پرونده الکترونیکی برای شهرستان های بردسکن، خلیل آباد، کاشمر و فریمان راه اندازی شده است. همچنین چندین پروژه در رابطه با سرطان و... نیز در شهرستان‌های استان افتتاح خواهد شد. 

در ادامه، مهدی ابراهیمی، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: در منابع اسلامی به نکاتی درباره سبک زندگی انسان اشاره شده که در حیطه بهداشت و درمان قرار دارند اما با توجه به وجود روایتی، نمی‌توان گفت که طب اسلامی وجود دارد زیرا این روایات نیز سند معتبر ندارند. بنابراین فعالیت مراکزی که تحت عنوان طب اسلامی از مردم پول دریافت می‌کنند، کاملا خلاف قانون است و مراجع قضایی وظیفه دارند با آن ها برخورد کنند.

انتهای پیام

captcha