برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 5000 نقطه جهان
کد خبر: 3744970
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد:

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 5000 نقطه جهان

گروه اجتماعی ــ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: همایش شیرخوارگان حسینی جمعه اولین هفته ماه محرم در 5000 نقطه جهان برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 5 هزار نقطه جهان
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی امروز در کارگاه تهیه لباس همایش شیرخوارگان حسینی که در مسجد صدیقی‌های مشهد برپا شده، اظهارکرد: همایش شیرخوارگان حسینی جمعه اولین هفته ماه محرم در 5000 نقطه و 40 کشور جهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بانوانی که دراین کارگاه مشغول دوخت لباس‌های شیرخوارگان حسینی هستند، هرگز نباید گمان کنند که کارشان در حد برگزاری یک همایش خلاصه می شود، عنوان کرد: این حرکت ارزش معنوی، فرهنگی و سیاسی بسیاری دارد.

حسینی با اشاره به اینکه در این کارگاه 100 هزار لباس برای شیرخوارگان حسینی تهیه خواهد شد، عنوان کرد: تاکنون نیز 85 هزار لباس آماده شده و امیدوارم خداوند به بانوانی که در مسیر تهیه این لباس ها فعالیت می کنند، جزای خیر دهد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با تاکید براینکه افراد زیادی منتظر آماده شدن این لباس ها هستند، اظهار کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی جمعه اول ماه محرم در صحن جامع رضوی و سایر اماکن متبرکه برگزار می شود و بنا داریم که هیچ کودکی وارد حرم رضوی نشود مگر اینکه به عنوان هدیه لباس متبرک را دریافت کند.

وی ادامه داد: این لباس ها به کشورهای افغانستان، پاکستان، هند، نیجریه و مناطق حاشیه شهر مشهد بنا به درخواست های موجود فرستاده خواهد شد. علاوه بر این شهرستان ها و استان‌های دیگری نیز از لباس های این کارگاه بهره‌مند می شوند.

حسینی با بیان اینکه این حرکت فرهنگی برای دومین سال متمادی در مسجد صدیقی ها با حضور پرشور بانوان داوطلب برگزار می شود، عنوان کرد: نورانیت آستان قدس رضوی به همت شما بانوان گسترش یافته و به همه جای ایران اسلامی رسیده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه 200 نفر از خادم یاران در این مکان برای انجام کار خیر، گرد هم جمع شدند، عنوان کرد: شما بانوان هیچ یک بدون دعوت نامه از امام حسین(ع) وارد این مکان نشده‌اید، بنابراین از فیض معنوی این مراسم استفاده کنید.

وی گفت: این فعالیت شما نیاز اصلی جهان اسلام است و شما با حرکت در مسیر عاشورا چهره استکبار جهانی را مخدوش کردید.

انتهای پیام

captcha