جوانان را به ایستادگی پای انقلاب ترغیب کنیم
کد خبر: 3807830
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
آیت‌الله علم‌الهدی:

جوانان را به ایستادگی پای انقلاب ترغیب کنیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز مسجد جای مجاهده است، گفت: باید هر کاری برای جذب جوانان انجام گیرد تا این قشر پای انقلاب بایستند و در گام دوم، هدف که همان زمینه‌‌سازی برای ظهور است، فراهم شود.

ضروری است هر کاری برای جذب جوانان انجام گیرد تا این قشر پای انقلاب بایستدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عصر روز گذشته،، دهم اردیبهشت‌ماه در گردهمایی ائمه جماعات مشهد بیان کرد: ماه رمضانی که در پیش داریم، اولین ماه رمضان گام دوم انقلاب است. ماهیت گام دوم حقیقتی است که برای ما روشن نشده است.
وی با اشاره به مسیر گام اول انقلاب افزود: ما در این مسیر خیلی بالا رفتیم و گاهی نیز بازگشتیم تا راه بهتری برای صعود بیابیم. آنچه مسلم است، ما بالا آمدیم و به یک دامنه رسیدیم اما به قله نرسیدیم.

گام دوم انقلاب برای نزدیک شدن به قله ظهور است
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: همان اندازه که تاکنون راه آمده‌ایم، در گام دوم انقلاب راه داریم تا به نزدیکی قله و نه خود قله برسیم.
علم‌الهدی گفت: در گام دوم انقلاب باید زمینه‌ای برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) فراهم شود. هنوز ۴۰ سال دیگر که به جلو حرکت کنیم، این زمینه فراهم خواهد شد تا شرایط رسیدن به قله را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه قله، فرج امام زمان(عج) است، ادامه داد: آنچه ما طی می‌کنیم، با همه اهمیت و مشکلاتی که دارد، برابر حرکت امام زمان(عج) ناچیز است. گمان می‌کنیم در شرایط ظهور همه چیز برای ما آماده است اما آن روز آنقدر سخت است که برابر آن، مجاهدات ما ناچیز است اما هر چه جلوتر می‌رویم، اینگونه نخواهد بود که به سمت استراحت و فراغت پیش برویم. پس گام دوم برای ما سنگین تر از گام اول انقلاب خواهد بود.
امام جمعه مشهد بیان کرد: از جمله فشارهایی که ما در گام اول انقلاب تحمل کردیم، فشار گروهک‌ها و جنگ بود. از تمام شدن فرهنگ جبهه و جنگ در سال‌های پس از جنگ بسیار ضربه خوردیم. سیاست هایی که در کشور ایجاد شد، ما را به سمت آرزوی توسعه اقتصادی غرب برد و روحیه تقید و دفاع از ارزش‌های دینی مردم گرفته شد.
علم‌الهدی در ادامه با بیان اینکه روحیه راحت‌زیستی در کشور حاکم شد، افزود: در این شرایط ما باید با اربابان عیش و نوش بسازیم و قرآن را زیر پا بگذاریم که به هدف خود برسیم؛ در ادامه انقلاب چنین جریانی، با هر گروهی با هر شعاری بر سر کار آمد، به همین نقطه راحت‌زیستی می‌رسید.

رشد اندیشه دینی در گام اول انقلاب
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: با همین شرایط هم صعود کردیم و بالا آمدیم و شرایط فعلی ما با روزهای اول انقلاب یکی نیست. اندیشه دینی ما نیز صعود کرد و همه این‌ها شد یک گام و حالا گام دوم یعنی خسارت‌های قبلی را جبران کنیم.
علم‌الهدی اظهار کرد: دعوت مردم به کار جهادی توسط علما زمانی میسر است که خود آن‌ها کار جهادی انجام دهند. ماه رمضان امسال مسئله گذران عادی هر ساله نیست و اساس مسجد داری مبتنی بر یک حرکت جهادی در این ماه لازم است. این یعنی هر کاری در حد توان با خلوص نیت انجام گیرد که این کار است که باعث پر شدن جمعیت در مسجد می‌شود.
وی با نقل قولی از رهبر انقلاب مبنی بر اینکه یکی از آرزوهای ایشان دولت جهادی است، گفت: ایشان می‌فرمایند آرزوی ما یک دولت جهادی برای به کارگیری نیروهای جهادی در مناصب دولتی است. البته جریان های متدین داخلی که از وضعیت مدیریتی ناامید شده، خودشان به راه افتادند و کارهایی که انجام می دهند، بسیار اثر بخش است اما از عمق این کارها مطلع نیستیم. بالاخره یک مرتبه این جریان سر بر خواهد آورد و جامعه را تغییر خواهد داد.
انتهای پیام

captcha