قدس را یک شاخص و استاندارد بدانیم
کد خبر: 3816040
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

قدس را یک شاخص و استاندارد بدانیم

گروه سیاست و اقتصاد - فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: باید قدس را در دنیای اسلام به عنوان یک شاخص و استاندارد دانست، چرا که امروز مشکل کشورهایی که ادعای اسلامی دارند در ارتباط با قدس حل می‌شود و قدس است که کشورهای وابسته به آمریکا و استکبار را معرفی می‌کند.

قدس را باید یک شاخص و استاندارد دانستبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار یعقوب علی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع)، شامگاه گذشته نهم خردادماه در ضیافتی که با حضور مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران مشهد، به میزبانی سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه روز قدس هم از موارد مشترکی است که باید برای آن قرارگاهی تشکیل می‌شد، اظهار کرد: خوشبختانه امت اسلامی ما دارای رهبر، امامی بزرگ و اصلاح طلب است که توانستند برای قدس یک شان افشایی تعریف کنند و به واسطه این افشاگری قدس که همچنان هم ادامه دارد، باعث شد آمریکا، اسراییل و جوامعی که ملت بشری و ارزش‌های دنیای اسلام را مورد هجمه نابودی قرار دادند، در برابر جامعه بشری و امت اسلامی افشا شوند.
وی با بیان اینکه مشکل جامعه بشری فقدان امامت معنوی و کاریزماتیک چه در حوزه‌های ملیتی و چه در هویت جامعه بشری است، ادامه داد: در واقع وجود چنین رهبر بزرگی، می‌تواند جامعه را ارتقا بخشد و ما امروز نیز در جامعه خود شاهد وجود چنین رهبری در جامعه خود هستیم.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) تاکید کرد: شاهد هستیم که امام و رهبر ما چطور موضوع قدس را برجسته‌سازی کردند که این کار را می‌توان فلسفه امامت دانست، همچنان که موضوع قدس در ارتباط با متحد کردن امت اسلامی که دچار تفرقه شده بودند و یا تردیدی که دنیای استکبار، آمریکا و اسراییل برای امت اسلامی ایجاد کرده بودند را برای مردم تبدیل به فرصت کردند.
نظری اضافه کرد: در واقع امام(ره) از این راه توانستند دنیای اسلام و امت اسلامی را به این واسطه متفق و برای آن‌ها آرمانی را تعریف کنند، از این رو باید قدس را در دنیای اسلام به عنوان یک شاخص و استاندارد در دنیای اسلام امروز دانست، چرا که امروز مشکل کشورهایی که ادعای اسلامی دارند در ارتباط با قدس حل می‌شون و قدس است که کشورهای وابسته به آمریکا و استکبار را معرفی می‌کند.
وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی مسئله قدس را برای خود آرمان قرار دادند و در ارتباط با تحقق این آرمان حرکت کردند، عنوان کرد: به نوعی انزجار از دنیای استکبار و همدردی با مردم فلسطین توسط مردم ایران صورت گرفت. بنابراین مهم است که در قرارگاهی مانند قرارگاه رسانه در ارتباط با این موضوع، مطابق با زمان پرداخته شود.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: ما باید بدانیم که موضوع قدس با سال گذشته تفاوت بسیاری دارد، چرا که امسال مسئله غرب مطرح است که باید به این موضوع مهم پرداخته شود، به همین دلیل فلسفه حضور ملت اسلامی ما در روز جهانی قدس و حضور در راهپیمایی نیز باید با سال گذشته کاملا متفاوت باشد. نقش رسانه‌ها در این میان این است که این امر مهم را برای مرم تبیین کنند، چرا که رسانه‌ها هستند که می‌توانند با توجه به شرایط روز به شدت موثر عمل کنند.
نظری تصریح کرد: در واقع شاید ما به عنوان یک ملت آرمانی و اسلامی از جنگ اکراه کنیم اما از جنگ، هراسی نداریم و این امر در دنیای استکبار دقیقا بالعکس عمکل می‌کند. آمریکا و دنیای استکبار به جنگ اقبال دارد،، اما از آن می‌ترسد که رسانه‌های ما به این موضوع مهم توجهی نداشتند چرا که ما باید ملت آرمانگرای خود را در مسیر آرمان‌ها تقویت کنیم و امید دهیم تا مبادا عملیات‌های روانی دشمن تاثیری در جامعه اسلامی ما داشته باشند.

جهت راه‌اندازی قرارگاه رسانه‌ای هدفمندی لازم را داشته باشیم
وی با اشاره به ایجاد قرارگاه رسانه‌ای که بنا است شکل گیرد نیز خاطرنشان کرد: ما باید نسبت به تشکل‌هایی که راه‌اندازی می‌کنیم شناخت و البته هدفمندی لازم را داشته باشیم. از این رو قرارگاه رسانه‌ای، خانه مطبوعات و سایر گروه‌هایی که برای عرصه رسانه تشکیل می‌شوند، قطعا با یکدیگر متفاوت هستند.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: به عنوان مثال می‌توان گفت که رسانه‌ها می‌دانند که موارد اداری و یا موارد ساده‌ای که برای آن‌ها پیش می‌آید مبتنی بر خانه مطبوعات است، اما در خصوص قرارگاه رسانه‌ای باید گفت که باید به صورت هماهنگ عمل شود، چرا که وجوه مشترک ما و یا آرمان‌هایی که با آن‌ها مرتبط هستیم، ایجاب می‌کند که وقتی پای دشمن به میان می‌آید و از حوزه‌های خاص عبور می‌کند، هماهنگ‍تر عمل کنیم.
نظری ادامه داد: در این صورت ما به ترازهای بالاتر که همان ترازهای اصلی نظام و انقلاب است منتقل می‌شویم. با وجود چنین اتفاقی ما باید با یکدیگر متحد عمل کرده و از پراکنده کاری نیز دوری کنیم. این است فلسفه ما و باید به آن توجه داشته باشیم.
وی اظهار کرد: پس اگر هنوز نیاز به پرداخت در قرارگاه و همه افراد می‌خواهند به یک تفاهم مشترک دست یابند، باید به این امور پرداخته شود و خبرنگاران مشارکت داشته باشند تا در این صورت اینگونه کارها طی برنامه‌های روان‌تر و بهتری دنبال شود.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) عنوان کرد: ما هم با افتخار در همه بخش‌ها و عرصه‌ها و به عنوان دستگاه‌های رسمی، غیر رسمی و مردمی وظیفه داریم تا در این راستا زمینه‌ساز باشیم که به نظر می‌رسد تاکنون هم زمینه‌ساز هم بوده‌ایم و تاکید قرارگاه رسانه‌ای نیز بر پایه این امر استوار است.
نظری خاطرنشان کرد: از این رو من هم این دورهمی که امشب رسانه‌ها گرد هم آمده‌اند را نماد آرمانگرایی و نه بخشی‌نگری می‌دانم و از این رو قرارگاه رسانه نیز نماد توجه به آرمان‌ها و آرمانگرایی‌ها به شمار می‌رود.
در ادامه این مراسم سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم قرارگاه رسانه‌ای بتواند موضوع ولایت فقیه و مسائل و مشکلات مردم را پیش ببرد، عنوان کرد: در خصوص بحث صنفی ما در کنار اهالی خانه مطبوعات هستیم و اگر مواردی به مجلس شورای اسلامی مربوط می‌شود، یا موضوعی قانونی وجود دارد و اجرایی نیست پیشنهاد می‌کنم جلسه‌ای پیش‌ینی شود تا در آن جلسه این موضوعات مطرح شود و در ادامه در مجلس شورای اسلامی این موضوعات عنوان شود.
وی تاکید کرد: ما هم وظیفه داریم مسائل عمومی گروه‎های مختلف را که در سطح کشور و استان مطرح است را دنبال کنیم.
گفتنی است که در این مراسم نیز خبرنگاران رسانه‌های مختلف در خصوص مشکلات و مواردی که در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی وجود دارد را ذکر کردند.

انتهای پیام

captcha