نقش خبرنگاران در شکل‌دهی افکار عمومی
کد خبر: 3833563
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹

نقش خبرنگاران در شکل‌دهی افکار عمومی

گروه فرهنگی ــ معاون سپاه امام رضا(ع) با توجه به نقش خبرنگاران در شکل‌دهی به افکار عمومی، گفت: صریح‌ترین و کامل‌ترین کار را خبرنگاران انجام داده‌اند. از این رو باید در بحث برقراری ارتباطات سریع رسانه‌ای پیش قدم باشند.

نقش خبرنگاران در شکل‌دهی افکار عمومیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی یحیی سالاری، معاون سپاه امام رضا(ع) طی بازدیدی که به همراه عباس محمدیان، رئیس بسیج رسانه و همچنین سرهنگ محمدرضا حقدادیان مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع)، به مناسبت 17 مرداد ماه و روز خبرنگار از این خبرگزاری داشتند، اظهار کرد: صریح‌ترین و کامل‌ترین کار را خبرنگاران انجام داده‌اند. از این رو باید در بحث برقراری ارتباطات سریع رسانه‌ای پیش قدم باشند، زیرا با توجه به رقابتی که بین خبرنگاران وجود دارد از این جهت می‌توان سختی کار این قشر از جامعه را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه همچنین به همان اندازه که سرعت عمل در انتقال اخبار حائز اهمیت است، محتوای خبر هم مهم است که در این خصوص تلاش و دقت‌نظر خبرنگاران را می‌طلبد، عنوان کرد: در واقع باید این کار پر زحمت را قدر دانست و این رفت‌ و آمدهایی که در این روز انجام می‌شود نیز هم به همین منظور است تا از فعالان حوزه رسانه قدردانی شود.

سالاری اظهار کرد: همواره خبرنگاران می‌توانند افکار عمومی را شکل دهند و آن‌ها را به سمت‌وسویی سوق دهند، آن‌ها رسالت سنگینی را بر عهده دارند، از طرفی با توجه به اینکه اغلب این قشر جوان و پرشور هستند، به همین دلیل از سایر اقشار جامعه متفاوت‌اند و ظرفیت‌هایی که این قشر از جامعه در کار خود به کار می‌برند می‌توانند به بهترین نحو ممکن رضایت مخاطبان و سایر افراد را جلب کنند.

معاون سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: همچنین از سوی دیگر نیز کار خبرنگاری کاری است با تکبه بر قرآن که محتوای قرآنی تکیه‌گاه اصلی انقلاب است و سپاه و بسیج می‌تواند هر کاری را که برای حفظ انقلاب اسلامی انجام دهد را عبادت به شمار آورد و کار خبرنگارانی هم با تکیه بر قرآن، عبادتی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: امیدوارم که تهیه اخبار و انجام مصاحبه‌های خبرنگاران جوان هم در بحث دانشجویی که به تعبیر مقام معظم رهبری قشر پر انرژی، موثر و راهبری هستند، بتواند منجر به کار اغنایی موثری شود و هم در بحث قرآنی نیز ان‌شاالله که بتوانند این افراد حق مطلب را ادا کنند.

سالاری خاطرنشان کرد: از این رو ما هم وظیفه خود می‌دانیم و تلاش می‌کنیم و با کمک مجموعه سپاه و تشکیل بسیج رسانه به گسترش تفکر بسیجی و روحیه انقلابی که نیاز اصلی امروز جامعه ما است و مقام معظم رهبری هم به این امر تاکید دارند؛ دست یابیم.

در ادامه عباس محمدیان رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی در طی این بازدید ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان این حوزه، از تلاش خبرنگاران در سال گذشته تقدیر به عمل آورد و تشکیل جبهه رسانه‌ها را توسط خبرنگاران دانست.

همچنین محمدرضا حقدادیان، مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع) در این بازدید تاکید کرد: ما به نوعی خبرگزاری سپاه و بسیج را داریم که در آن تعداد 4000 خبرنگار افتخاری در این حوزه فعالیت دارند و سعی داریم تا این تعداد را 9000 نفر برسانیم.
انتهای پیام

 

captcha