حرکت ۶۵ کاروان پیاده زائران امام رضا(ع) از فریمان
کد خبر: 3852874
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

حرکت ۶۵ کاروان پیاده زائران امام رضا(ع) از فریمان

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی فریمان گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سهولت بیشتر زائران امام رضا(ع)، شهرستان فریمان به‌عنوان میقات معرفی و ۶۵ کاروان پیاده از این محل به سمت مشهد حرکت کردند.

65 کاروان پیاده زائران امام رضا (ع) از فریمان به سمت مشهد حرکت کردندحجت‌الاسلام جواد مسبوقی فریمانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریمان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: تعداد اعضای این کاروان‌ها در مجموع بیش از 7000 نفر است که متشکل از یک کاروان دوچرخه‌سوار به تعداد 30 نفر بوده و از شهرستان‌های فریمان، تربت جام، تایباد و باخرز به‌صورت متمرکز از فریمان به سمت مشهد حرکت کردند.

وی افزود: امسال 20 ایستگاه صلواتی در طول مسیر از رخنه تا سنگ‌بست توسط نهادهای دولتی و مردمی راه‌اندازی شده و به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

مسبوقی فریمانی بیان کرد: در چهار ایستگاه که تجمع زائران بیشتر است، 38 بانوی مبلغ از حوزه علمیه خواهران فریمان حضور دارند و به سؤالات شرعی خواهران پاسخ می‌دهند، همچنین بیش از 100 روحانی در طول مسیر برای ارائه خدمات دینی و فرهنگی با کاروان‌ها همراه هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فریمان با اشاره به حضور پررنگ بانوان در کاروان‌های زیارتی تصریح کرد: در میان کاروان‌های اعزام شده کاروان 500 نفره فرهادگرد بیشترین زائر را به خود اختصاص داده است که 450 نفر آن را بانوان تشکیل داده‌اند.

زائران پیاده اهل سنت و تشیع از تایباد و باخرز

در ادامه حجت‌الاسلام علی‌اصغر علی‌پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تایباد و باخرز اظهار کرد: چندین سال است که کاروان‌های پیاده از اهل سنت و تشیع برای شرکت در مراسم شهادت امام رضا(ع) از شهرها، روستاها و بخش‌های مختلف این دو شهرستان به سمت مشهد مشرف می‌شوند، امسال نیز 12 کاروان پیاده در این مراسم معنوی شرکت کردند.

وی با اشاره به حرکت متمرکز کاروان‌ها از فریمان به سمت مشهد، افزود: از این تعداد، هشت کاروان از شهرستان تایباد و چهار کاروان دیگر از باخرز به سمت فریمان رفته و از آنجا به‌صورت متمرکز و یکپارچه به سمت مشهد حرکت کردند.

علی‌پور بیان کرد: کاروان‌های اعزامی را دو کاروان بانوان متشکل از 150 نفر از بانوان روستای قلعه سرخ شهرستان باخرز و پل‌بند تایباد، یک کاروان دوچرخه‌سوار و اقشار مختلف مردم تسنن و تشیع تشکیل می‌دهند که در مجموع بیش از هزار نفر از این دو شهرستان برای شرکت در مراسم عزاداری علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به سمت مشهد عزیمت کردند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تایباد و باخرز بیان کرد: ۱۲ روحانی از این دو شهرستان در طول مسیر، برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و آداب زیارت را برای اعضای کاروان‌های پیاده ارائه می‌کنند.

انتهای پیام
captcha