نگرانی موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی می‌شود
کد خبر: 3882353
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

نگرانی موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه باید ضمن اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و درمانی و ارائه خدمت مناسب به مردم از ایجاد جو اضطراب و استرس نیز جلوگیری کرد، گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود استرس و نگرانی است که این امر زمینه ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.

استرس و نگرانی موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی می شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شامگاه 10 اسفندماه در برنامه تلویزیونی «اشاره» در خصوص کرونا ویروس و اقدامات پیشگیرانه در برابر این بیماری، اظهار کرد: باید ضمن آموزش به مردم و اطلاع‌رسانی برای افزایش خود مراقبتی این اطمینان را نیز به مردم داد که در صورت رعایت بهداشت و اصول پیشگیرانه بیمار نخواهند شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کنترل و مبارزه با ویروس کووید 19 را می‌توان به دو مقطع تقسیم کرد، تصریح کرد: کنترل مرزها و مسافران ورودی به کشور، برنامه‌های اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی، افزایش نیروها در مبادی ورودی کشور با همکاری مرزبانی‌ها، افزایش تجهیزات و نصب تب‌سنج‌های لیزری در مرزهای زمینی و هوایی از جمله اقداماتی بود که پیش از شیوع این بیماری در کشور ـ از ابتدای شیوع این بیماری در جهان تا سی‌ام بهمن ماه ـ در دستور کار قرار داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از زمان شیوع این بیماری در کشور، رویکرد و برنامه‌های دانشگاه تغییر یافت، بیان کرد: فعالیت‌های بهداشتی و پیشگیرانه، اقدامات درمانی و اطلاع‌رسانی به عموم مردم، افزایش همکاری و مشارکت سایر سازمان‌ها و برگزاری نشست‌های متعدد با مسئولان ارشد استان در خصوص برنامه‌ریزی از جمله اقداماتی است که در این مرحله در دستور کار قرار گرفت.

بحرینی با اشاره به تعطیلی مدارس به‌منظور پیشگیری از این بیماری اظهار کرد: هر چند که این بیماری در کودکان کم خطر است، اما ممکن است که دایر بودن مدارس زمینه انتقال از فردی به فرد دیگر را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه برای تمامی اصناف و سازمان‌ها پروتکل نحوه برخورد و پیشگیری از ویروس کووید 19 تدوین شده است، گفت: در حال حاضر حوزه‌های بهداشتی، درمانی، روابط عمومی و بیشتر واحدهای دانشگاه تقریباً به‌طور ۲۴ ساعته در حال فعالیت هستند و تلاش می‌کنند که با اقدامات برنامه‌ریزی شده، زنجیره انتشار این ویروس را کاهش یا قطع کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مردم خواست ضمن مراقبت از خود و انجام اقدامات پیشگیرانه در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اطلاع دهند.

بحرینی با بیان اینکه از ۳۰ بهمن تا نهم اسفند ۲۱۶ بیمار با مشکلات حاد تنفسی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری شده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۲۰ نفر بستری و باقی آن‌ها از مراکز درمانی مرخص شده‌اند. از بیمارانی که بستری هستند و نمونه‌های آن‌ها برای تشخیص ویروس کووید 19 به انستیتو پاستور تهران ارسال شده، موردی مثبت نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در روزهای اخیر آزمایشگاه تشخیص کرونا در مشهد تجهیز و راه‌اندازی شده است و از این پس نمونه‌ها در مشهد مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

بحرینی با بیان اینکه بیمارستان شریعتی به‌عنوان مرکز ارجاع بیماران مبتلا به کووید 19 تعیین شده است، گفت: شهروندان در مرحله نخست در صورت بروز علائم می‌توانند به کلینیک‌ها و یا مطب‌های پزشکان عمومی مراجعه کنند و در صورت مشکوک بودن به بیماری توسط پزشک به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع داده می‌شوند.

وی بیان کرد: در مراکز خدمات جامع سلامت نیز در صورت تشخیص بیماری به سطوح بعدی برای آزمایش و عکس‌برداری و ویزیت پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام
captcha