پویش «خانواده کتابخوان» با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی
کد خبر: 3884893
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

پویش «خانواده کتابخوان» با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام ضرورت خانه‌نشینی مردم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، پویش خانواده کتابخوان در خراسان رضوی اجرایی شد.

پویش خانواده کتابخوان در خراسان رضوی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به بحران اجتماعی رخ داده در مواجه با ویروس کرونا، تلاش جمعی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در مبارزه با این رخداد و تعطیلی مراکز آموزشی و کتابخانه‌های عمومی، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اقدام به راه‌اندازی پویش خانواده کتابخوان کرده است.

وی ادامه داد: در این پویش ضمن تاکید بر حضور در منزل و پرهیز از سفر، افراد با تشویق به خواندن کتاب‌های خوانده نشده کتابخانه شخصی خود، از کتاب مطالعه شده خود، فایل ویدیویی تهیه کرده و با ارسال آن به نشانی اعلام شده در پویش خانواده کتابخوان شرکت می‌کنند

سبزیان تاکید کرد: این اقدام فرهنگی با مشارکت مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی استان و تعدادی از دستگاه‌های خدمت رسان همزمان با نیمه شعبان در فروردین ماه سال آینده با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: افراد در این پویش با معرفی کتاب در جمع خانواده و ارسال این فایل از طریق شبکه‌های اجتماعی با شعار «#در-خانه- میمانیم-کتاب-میخوانیم – کرونا-را- شکست- می‌دهیم» در پویش خانواده کتابخوان شرکت می‌کنند.

سبزیان تاکید کرد: همچنین گفتنی است که نحوه معرفی، خلاقیت، بیان و کیفیت تصویر و صدا از جمله ملاک‌های ارزیابی فایل‌های ارسال شده به پویش خانواده کتابخوان به شمار می‌رود.

نحوه شرکت در پویش #در-خانه-میمانیم-کتاب-میخوانیم-کرونا-را-شکست-می‌دهیم، بدین گونه است که افراد می‌توانند در قالب معرفی کتاب، در قالب ویدئو یک دقیقه‌ای، جمع خوانی کتاب، در جمع خانواده در قالب یک ویدیو یک تا سه دقیقه‌ای، سلفی با کتاب، عکس با کتاب و معرفی مختصر کتاب و سلفی با کتابخانه شخصی، هایکو کتاب، جمله سازی با عناوین کتاب، پاراگراف کتاب، تصویر یک کتاب به همراه یک پاراگراف از قسمت‌های تاثیر گذار کتاب و بلند خوانی کودکان با کتابف آثار خود را ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند فیلم‌های خود را از چند طریق براری شرکت در این پویش ارسال نمایند، اول اینکه افراد می‌توانند فیلم خود را در صفحه شخصی اینستاگرام بارگذاری و صفحه khorasan.razavipl.ir را تگ کنند. دوم اینکه فیلم خود را به شماره تلفن 09393447169 از طریق شبکه‌های اجتماعی بله، سروش، گپ و واتس آپ ارسال نمایند و راه سوم نیز این است که فیلم خود را به آدرس info@mashadpl.ir ارسال کنند.

گفتنی است که مهلت ارسال آثار ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ است و ۲۱ فروردین سال جاری و همزمان با جشن نیمه شعبان نیز نتایج برگزیدگان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha