توزیع بسته‌های غذایی بین مددجویان بهزیستی کاشمر
کد خبر: 3889723
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

توزیع بسته‌های غذایی بین مددجویان بهزیستی کاشمر

رئیس بهزیستی کاشمر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تاکنون ۱۵۰ بسته غذایی میان مددجویان بهزیستی این شهرستان توزیع شده است.

پوششی// 150 پک و سبد غذایی بین مددجویان بهزیستی کاشمر توزیع شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، اعظم حسن‎زاده، رئیس اداره بهزیستی کاشمر، روز گذشته، 18‌ فروردین‎ماه در جمع خبرنگاران این شهرستان، گفت: با وجود شرایط ویژه بهزیستی اما می‎توان گفت همکاران این اداره تعطیلی نداشته و فعالیت‎ها همچنان ادامه داشته است.

وی همچنین از ارائه 18 مشاوره حضوری و 43 مشاوره به‌صورت تلفنی به افراد نیازمند به علت بحران کرونا خبر داد و بیان کرد: توزیع بیش از 150 بسته مواد غذایی و ضدعفونی میان مددجویان و توانخواهان که امکان خروج از منزل را نداشتند از اقدامات صورت گرفته در دوران بحران کروناست.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر با اشاره به توزیع سبدهای غذایی ویژه افراد نیازمند توسط مؤسسات خیریه که در 40 روز اخیر بیشتر شده است، تصریح کرد: طی یک ماه اخیر کمک‎های ضروری به‌صورت اورژانسی برای بیش از 200 خانوار نیازمند با اعتبار بیش از 150 میلیون تومان پرداخت شده است.

حسن‌زاده بیان کرد: در دورانی که با بحران کرونا مواجه هستیم تاکنون به ازای هر مددجوی ساکن در مراکز شبانه‌روزی جهت تأمین وسایل و مواد ضدعفونی کننده مبلغ 500 هزارتومان پرداخت و بیش از هزار و 500 ماسک به‌صورت رایگان در مراکز شبانه‌روزی ـ به‌ویژه مؤسسه رمضان که از دختران معلول نگهدای می‎شوند ـ توزیع شده است.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر در ادامه از تشکیل گروه مبارزه با کرونا با عضویت کارشناسان ناظر مراکز تجمعی و مسئولان واحد، زیر نظر ستاد استانی بهزیستی خبر داد و تصریح کرد: تشکیل گروه‎های تخصصی و عضویت همکاران در کارگروه‎های اجتماعی و توانبخشی و اورژانس و پیشگیری از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.

وی بیان کرد: جهت پیشگیری از انتقال بیماری به مددجویان بهزیستی شاهد تلاش مجاهدانه و کم‌نظیر همکاران و کارکنان مراکز شبانه‌روزی تحت نظر بهزیستی شهرستان در شیفت‌های طولانی بودیم.

حسن‌زاده همچنین از ضدعفونی دو نوبت در روز مراکز شبانه‌روزی بهزیستی و کنترل مداوم سلامت کارکنان و ساکنان در مراکز خبر داد و گفت: جهت کاهش اضطراب و ارائه تکنیک‌های شادابی و آرام‌سازی روانی در افراد نیازمند، مشاوره‌های لازم ارائه شده است.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر با بیان اینکه یک سوئیت برای فرزندان مراکز شبانه‌روزی و اتاق قرنطینه ویژه مراکز شبانه‌روزی توانبخشی تجهیز کامل شده است، افزود: برگزاری مسابقات و بازی‌های متنوع جهت خانه‌های فرزندان بهزیستی از دیگر اقدامات در این دوران است.

انتهای پیام
captcha