حضور در فضای بیرونی اماکن مذهبی و زیارتی کاشمر با رعایت پروتکل‎های بهداشتی
کد خبر: 3902018
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲

حضور در فضای بیرونی اماکن مذهبی و زیارتی کاشمر با رعایت پروتکل‎های بهداشتی

فرماندار کاشمر گفت: ممنوعیت‎ها و محدودیت‎ها برای حضور در فضای بیرونی امامزاده‎ها و زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس برداشته شده و حضور شهروندان با رعایت پروتکل‎های بهداشتی در این فضاها بلامانع است.

حضور در فضای بیرونی اماکن مذهبی و زیارتی کاشمر با رعایت پروتکل‎های بهداشتیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مسلم ساقی، فرماندار کاشمر روز گذشته، 10 خردادماه، در بیست و سومین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در این شهرستان اظهار کرد: هر چه بیشتر در حوزه اجتماعی سرمایه‎گذاری کنیم، حتماً آثار و برکات آن را در حوزه‌های دیگر خواهیم دید.

وی ادامه داد: همانگونه که در حوزه اقتصادی برای موضوع کرونا دغدغه داریم، حوزه اجتماعی، رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و روحی و روانی جامعه در پساکرونا هم جز دغدغه‎های شهرستان است.

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه در راستای افراد آسیب‌دیده از کرونا به خصوص برای ودیعه مسکن و اجاره بهای مسکن باید از ظرفیت خیران بیشتر بهره‌گیری کنیم، بیان کرد: با وجود سیر نزولی آمار در شهرستان اما هنوز وضعیت شهرستان زرد است.

وی در ادامه با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد کرونا شهرستان در شهر کاشمر مراسم ختم اموات در تکایا با رعایت پروتکل‎های بهداشتی بلامانع است، تصریح کرد: مراسم ختم فقط در یکروز و به مدت دو ساعت باید برگزار شود.

ساقی در همین خصوص افزود: باید پروتکل‎های بهداشتی از سوی شبکه بهداشت و درمان، سازمان تبلیغات اسلامی و امور مساجد به متولیان تکایا و حسینیه‎های سطح شهر ابلاغ و نظارت شود.

وی اظهار کرد: ممنوعیت‎ها و محدودیت‎ها برای حضور در فضای بیرونی امامزاده‎ها و زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس برداشته شده و حضور شهروندان با رعایت پروتکل‎های بهداشتی در این فضاها بلامانع است.

فرماندار کاشمر با تقدیر از اکیپ‎های بازرسی که از اسفندماه فعالیت دارند، گفت: هر مکان و هر صنفی که باز می‎شود و فعالیت خود را آغاز می‎کند باید در سامانه ثبت‎نام کرده و گروه‌‎های بازرسی بر فعالیت آن‌ها نظارت داشته باشند.

وی مطرح کرد: نشست‌های ستاد کرونا به‌طور مستمر و هفته‎ای یک بار در حال برگزاری بوده و در آن تصمیمات ستاد ملی و ستاد استانی کرونا مطرح، بومی‌سازی و با هم‌اندیشی اعضا در شهرستان تصمیم‎گیری می‎شود، ضمن اینکه مصوبات جلسات گذشته نیز به قوت خود باقی است‌.

ساقی همچنین در خصوص فعالیت‌های ورزشی تأکید کرد: همچنان ورزش‎های انفرادی به استثنای کشتی، جودو، ووشو بلامانع بوده و ورزش‎های گروهی و آبی ممنوع هستند.

آغاز فعالیت رستوران‎ها با ظرفیت 50 درصد و بازرسی مستمر از نحوه ارائه خدمات در ساعت طبخ و سرو غذا، ممنوعیت فعالیت تالارهای پذیرایی و برگزاری هر گونه مراسم تجمعی، تعیین مساجد و حسینیه‎های دارای قابلیت برگزاری مراسم تعزیه و برگزاری جلسه آموزشی با مسئولان مربوطه به منظور ارائه آموزش‎های بهداشتی لازم قبل از برگزاری مراسم و رعایت پروتکل‎های بهداشتی در بازگشایی مدارس و برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از مصوبات بیست و سومین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان کاشمر عنوان شد.

انتهای پیام
captcha