منتظر اعتبارات دولتی برای برگزاری کلاس‌های قرآن نباشیم
کد خبر: 3913866
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

منتظر اعتبارات دولتی برای برگزاری کلاس‌های قرآن نباشیم

یکی از حافظان بین‌المللی قرآن گفت: اکنون که در کاشمر 100 حافظ کل قرآن حضور دارد، باید هرکدام در محله خود کلاس برگزار کنند، نباید منتظر بود اداره تبلیغات اسلامی از شما دعوت و برای برگزاری کلاس هزینه پرداخت کرد.

برای برگزاری کلاس های قرآن نباید منتظر اعتبارات دولتی بودمهدی حسنی، حافظ بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: حافظان قرآن باید همیشه شکر نعمت خداوند را کنند که توفیق حفظ آیات را به آن‌ها داده و در این مسیر قدم گذاشته‎اند، حفظ قرآن مانند باقی علوم برای خود علمی محسوب می‌شود، قرآن‌آموزی هیچ‌گاه تمامی ندارد، حتی اگر به مسابقات جهانی هم راه پیدا کنید، هنوز اول راه هستید.

وی با اشاره این حدیث از پیامبر اکرم(ص) است که می‌فرماید: «اُطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَى اللَّحْدِ، ز گهواره تا گور دانش بجو» مطرح کرد: مدام باید به دنبال یاد گرفتن باشیم، قرآن مانند اقیانوسی است که هرچه به آن ورود کنیم، بازهم به پایان آن نمی‌رسیم.

حسنی تصریح کرد: قرآنیان نباید فکر کنند با حفظ کردن کل قرآن وظیفه‌شان به اتمام رسیده است، حافظان چند جزء از قرآن، باید سعی کنند خود را به حفظ‌کل برسانند و آن‌هایی که حافظ‌کل هستند، باید سعی کنند خود را تثبیت کنند، وارد بطن و حقایق قرآن شوند و برای تربیت خود و شاگردانشان قرآن را به عمل در بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ قرآن بهانه‌ای برای انس گرفتن و نزدیک شدن به قرآن و به‌عمل درآوردن آن است، اینکه فقط قرآن را حفظ کنیم اما به آن عمل نکنیم، هیچ سودی ندارد.

این استاد قرآن افزود: برخی به اینکه تنها حافظ کل قرآن و قاری اول مسابقات هستند، دلشان را خوش می‌کنند اما مهم‌تر اینکه باید دید آن قرآنی که حفظ کرده‌اند را قبول دارند و یا تنها برای شهرت، کسب افتخار و درآمد بوده است.

حسنی بیان کرد: متأسفانه بسیاری از کارهای ما مطابق با قرآن نیست، قرآن چیزی می‌گوید و مربی و حافظ قرآن به کار دیگری عمل می‌کند، خود قرآن که از آن افتخار و عزت به دست آوردیم از ما شکایت خواهد کرد، چون به‌جای اینکه به آن عمل کنیم، تنها اسباب درآمد خود قرار دادیم.

حسنی عنوان کرد: حافظ کل شدن تنها بهانه است، اگر مقام معظم رهبری فرمودند که 10 میلیون حافظ قرآن باید داشته باشیم، منظور خاصی داشتند، منظور ده میلیون حافظ عامل به قرآن بوده است، اینکه حافظ قرآن باشیم، اما کارهایمان با افراد عادی هیچ تفاوتی نداشته باشد، تأثیری ندارد.

وی با بیان اینکه تنها نام حافظ قرآن را یدک کشیدن نباید ملاک باشد، افزود: کسی که به‌دنبال علم باشد، درگیر بازی دنیا نخواهد شد، باید از نظر عملی و علمی خود را رشد داد، سردار سلیمانی به قرآن عمل کرد و به دنبال پول دنیا نبود و با رفتن به دنبال شهادت کاری کرد که تمام ایران عزادارش شدند.

این حافظ کل قرآن تصریح کرد: نباید به خاطر برخی مسائل مادی و دنیایی از قرآن فاصله گرفت و به دنبال سود بیشتر بود، این جز ضرر چیز دیگری در پی ندارد.

حسنی با تأکید بر اینکه نباید آیات الهی را برای کسب درآمد فروخت، مطرح کرد: مروجان قرآن نباید دغدغه‌شان تنها کسب درآمد باشد، نیاز داریم در هر شهر، چند نفر به قله برسند تا بتوانند مثل خود را پرورش دهند، همیشه در علم و عمل  باید به بالاتر از خود نگاه کنیم.

وی بیان کرد: وقتی خود را رشد دادیم، وظیفه تبلیغ و پرورش افرادی همانند خود را داریم، بسیاری از حافظان قرآن شاگرد ندارند، وظیفه شرعی همه حافظان است که شاگرد داشته، آموزش دهند و ابتدا از خانواده خود آغاز کنید.

این حافظ بین‌المللی قرآن بیان کرد: اکنون که در کاشمر 100 نفر حافظ کل قرآن هستند باید هرکدام در محله خود کلاس برگزار کنند، نباید منتظر بود اداره تبلیغات اسلامی از شما دعوت کند و برای برگزاری کلاس هزینه پرداخت کند.

حسنی افزود: باید از علم خود برای حافظ قرآن تربیت کردن استفاده کرد حتی شده با یک نفر کلاس را برگزار کنید، در کار خود برای خدا قیام کنید.

 

انتهای پیام
captcha