زندگینامه شهدا، دانشگاهی برای تربیت نسل امروز است
کد خبر: 3915020
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸

زندگینامه شهدا، دانشگاهی برای تربیت نسل امروز است

مسئول دفتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تایباد گفت: امروز آنچه از شهدا به جامانده یاد و خاطرات آنهاست که اگر به درستی جمع‌آوری شود و در اختیار نسل جوان قرار گیرد به مانند دانشگاهی برای تعلیم و تربیت جوانان می‌توان از آن بهره برد.

زندگینامه شهدا، دانشگاهی برای تربیت نسل امروز استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سرهنگ رمضان حسین‌زاده، مسئول دفتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تایباد بعدازظهر روز گذشته 15 مردادماه، در نشست مشترک با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تایباد و مسئول دانشنامه دفاع مقدس و مدیر کمیته بانوان دفتر بنیاد حفظ آثار این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه پس از گذشت بیش از سه دهه از آغاز جنگ تحمیلی بسیاری از پدران و مادران شهدا و یا همرزمانشان در قید حیات نیستند و آثار زیادی از این عزیزان در جایی ثبت و نگهداری نشده است.

وی با اشاره به اهمیت ثبت زندگینامه شهدا افزود: امروز یکی از مهمترین وظایف بنیاد حفظ آثار جمع آوری خاطرات و زندگینامه شهدایی است که با دلاوری و جانفشانی برای داشتن امنیت جان خود را تقدیم کردند، در اختیار گذاشتن آثار شهدا برای نسل جدید که از جنگ تنها اسمش را شنیده‌اند کار بسیار ارزشمندی بشمار می‌رود که نیاز به تعامل و همکاری همه نهادها دارد.

حسین‌زاده تصریح کرد: هر اقدامی که برای زنده کردن یاد و خاطره شهدا انجام می‌شود می‌تواند گامی موثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

در ادامه برات کلثومیان، مسئول دانشنامه دفتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تایباد بیان کرد: بهتر است از ظرفیت دانشگاه‌ها برای جمع‌آوری زندگینامه شهدا بیشترین استفاده را کرد، هرچه فاصله بین جوانان و شهدا را کوتاه کنیم و دانشجویان را به سمت خاطرات شهدا سوق دهیم بسیاری از مضلات اجتماعی که امروز با آن درگیر هستیم کاهش خواهد یافت.

وی که یکی از بازماندگان دوران دفاع مقدس و استاد دانشگاه است در توضیح این مطلب افزود: اقدام مهمی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد انجام شده، جمع‎آوری زندگینامه شهدا به صورت مصاحبه و گفت‌وگوی حضوری توسط دانشجویان به عنوان یک واحد درسی است که این مهم هم نسل جوان را با فضای جنگ و دفاع مقدس نزدیک کره و هم در معرفی بیشتر شهدای شهرستان موثر است.

کلثومیان مطرح کرد: پس از اتمام این پروژه تمامی اسناد و مدارک جمع‌آوری شده توسط کارشناسان این حوزه تنظیم و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

در ادامه سیداحسان علوی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تایباد نیز عنوان کرد: این شهرستان در حوزه ایثار و شهادت ظرفیت‌های بسیار مناسبی دارد که باید با ترویج درست فرهنگ شهادت آنها را در مسیر مطلوبی انتشار دهیم. بهتر است از راویان دفاع مقدس که امروز در این منطقه زندگی می‌کنند برای بیان خاطرات شهدا استفاده کرد.

وی افزود: رزمندگان در زمان اعزام به مناطق جنگی با توجه به توانمندی‌ها و حتی محیط زندگی با یکدیگر متفاوت بودند برای زنده کردن یاد و خاطره آنها، همرزمانشان بهترین الگو هستد، دعوت از نخبگان جبهه و جنگ و بازماندگان هشت سال جنگ تحمیلی کمک موثری در این راستا خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha