تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی در استان‌ها / فعالیت‌های قرآنی محدود به بودجه نیست
کد خبر: 3920169
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴

تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی در استان‌ها / فعالیت‌های قرآنی محدود به بودجه نیست

معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن با بیان اینکه امید ما به قرآن است و طی این سال‌ها کار را متوقف به بودجه نکرده و نخواهیم کرد، افزود: از فرهیختگان و فعالان فرهنگی و تربیتی کشور دعوت می‌شود در هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی که در استان‌‌ها با مرکزیت ادارات کل تبلیغات اسلامی تشکیل شده است فعالیت داشته باشند.

حجت‌الاسلام موسی جامعی، معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، توسعه کمی، محتوایی و کیفی جلسات قرآن خانگی را از اولویت‌های سازمان دارالقرآن الکریم دانست و اظهار کرد: مرکز مطالعات راهبردی برای پیشرفت کار تأسیس شده است تا راهبردهای قرآنی و پیش نیازهای محتوایی مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مشکل از هم گسیختگی و سلیقگی عمل کردن در محتوای قرآنی در کشور به چشم می‌خورد که تأسیس مرکز مطالعاتی باعث شد شاهد هم‌افزایی و وحدت رویه باشیم. مرکز هنر و رسانه نیز با استفاده از ابزار جدید توانست محتوای قرآنی را بیشتر و بهتر برای مردم تبیین و میزان نفوذ و اثربخشی در موضوعات قرآنی را افزایش دهد.

جامعی بیان کرد: از عموم فرهیختگان و فعالان فرهنگی و تربیتی کشور دعوت می‌شود در هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی که در استان‌‌ها با مرکزیت ادارات کل تبلیغات اسلامی تشکیل شده است فعالیت داشته باشند. هر استان با استفاده از این ظرفیت علمی می‌تواند به شکوفایی خوبی در حوزه قرآن برسد. خوشبختانه وضعیت قرآنی کشور مطلوب است و بیش از 90 درصد مردم به کلام وحی اعتقاد راسخ دارند.

وی با اشاره به اینکه قرآن مرکز ثقل است و شیعه و سنی را کنار هم جمع می‌کند، اضافه کرد: قرآن این ظرفیت را دارد تا ادیان دیگر را نیز کنار هم جمع کند. خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور وجود دارد که در صورت بهره‌مندی ما را به اهداف قرآنی خود نزدیک‌تر می‌کند.

جامعی ادامه داد: فعالیت مرکز مطالعات راهبردی بیشتر در حوزه تحقیقاتی است و این مجموعه سیاست‌گذاری‌های کلان و راهبردهای اساسی را در قالب برنامه ویژه معاونت‌های سازمان تدوین می‌کند. فعالیت در زمینه تدوین نظام تعلیم و تربیت کشور، تنظیم سند گفتمان‌سازی و راهبردهای تربیتی جزو مؤلفه‌ها و راهبردهای این مرکز است.

وی در پایان اظهار کرد: بودجه تخصیص یافته به فعالیت‌های قرآنی رقم خوبی است و از سهم کل این رقم برای سازمانی که دارای 12 هزار مؤسسه و خانه قرآنی، انتشارات قرآنی، متولی امر ساماندهی جلسات خانگی قرآن، برگزار کننده آزمون اعطای مدرک حفظ و آموزش مربی و داوران قرآنی است تنها یک یا دو درصد است. البته امید ما به قرآن است و طی این سال‌ها کار را متوقف به بودجه نکرده و نخواهیم کرد. خوشبختانه حمایت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از دارالقرآن قابل توجه است و امیدواریم با حمایت مجلس شاهد پیاده‌سازی احکام قرآن در جامعه باشیم.

انتهای پیام
captcha