هیئت‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاعه‌دهنده فرهنگ حسینی بودند
کد خبر: 3922758
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

هیئت‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاعه‌دهنده فرهنگ حسینی بودند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر گفت: هیئت‌های عزاداری در ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاعه‌دهنده فرهنگ حسینی بودند.

پوششی// هیئت‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاعه دهنده فرهنگ حسینی بودندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدحسین صداقتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر، شامگاه گذشته، 23 شهریورماه در مراسم تقدیر از هیئت‌های مذهبی شاخص و نهادهای دست‌اندرکار محرم‌الحرام سال 1442 که در محل این اداره برگزار شد، اظهار کرد: خادمان و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و به‌ویژه هیئت‌های مذهبی در دهه اول محرم خوش درخشیدند و مسئله عزاداری  که  یک مقوله اعتقادی و ارزشی است، در این دهه به شیوه مطلوب انجام شد.

وی ادامه داد: بحمدالله رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حد مقبول بود و آن را مرهون همدلی، همفکری مردم و نهادهای اجرایی می‌دانیم، هیئت‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشان دادند که عقلانیت در دین و مذهبی جایگاه بالایی دارد. عزاداران کاشمری در دهه اول محرم، به‌خوبی نشان دادند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به ‌سلامت معنوی اهمیت می‌دهند.

صداقتی با بیان اینکه هرچند هیئت‌های مذهبی مورد هجمه‌های دشمنان قرار گرفته بودند، اما با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی بهانه را از آنان گرفتند، تصریح کرد: ارادت به ساحت نورانی و مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) حتی در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا از عظمت این مراسم‌ کم نکرد.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه دشمنان تلاش بسیار کردند تا مانع برپایی مراسم عزاداری شوند، اما مردم ایران با سبک‌های جدید عشق و ارادت خود را به حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) ماندگارتر کردند و نشان دادند که حتی کرونا نیز مانع برگزاری برپایی مراسم سیدالشهدا(ع) نمی‌شود.

مراسم تقدیر و تشكر از هیئت‌های مذهبی حضرت علی‌اکبری(ع)، حضرت علی‌اصغری(ع)، حضرت صاحب‌الزمانی(عج)، انصار المهدی(عج) رهروان شهدا، هیئت حسینی فروتقه، هیئت حسینی عارف‌آباد و هیئت حسینی كاشمر و همچنین از ادارات و نهادهای دست‌اندرکار و خادمان محرم‌الحرام ١٤٤٢ هجری قمری با اهدای لوح تقدیر شد. 

انتهای پیام
captcha