رونمایی از کتاب «نان سال‌های جنگ» در خوشاب
کد خبر: 3924400
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

رونمایی از کتاب «نان سال‌های جنگ» در خوشاب

از کتاب «نان سال‌های جنگ» با حضور مسئولین و نویسنده این کتاب همزمان با اولین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس در سلطان‌آباد، مرکز شهرستان خوشاب رونمایی شد.

رونمایی از  کتاب «نان سال‌های جنگ» در خوشابمحمود شم‌آبادی، نویسنده کتاب «نان سال‌های جنگ» در حاشیه این مراسم، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: یکی از مهمترین نقش بانوان در جبهه پشتیبانی از رزمندگان و کمک به آنها بوده و همان راه حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را ادامه داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نوشتن این کتاب ۱۵۰ صفحه‌ای حدود ۶ ماه به‌طول انجامید و کار مصاحبه آن را محمد اصغرزاده انجام داد، عنوان کرد: با ۲۶ نفر از بانوان حماسه ساز روستای صدخرو در این کتاب مصاحبه شد و برخی از آنها قبل از انتشار کتاب فوت کردند.

شم‌آبادی افزود: سرپرست گروه بانوان صدخروی را خانم خیرالنسا صدخروی برعهده داشته و مانند این افراد در بسیاری از روستاهای شهرستان خوشاب حضور دارد که کسی به سراغ آنها نرفته است.

نویسنده کتاب «نان سال‌های جنگ» تصریح کرد: موضوع اصلی این کتاب درخصوص پخت نان و کلوچه برای رزمندگان اسلام، تهیه لباس و بافتنی و خیاطی توسط بانوان روستا در دوران دفاع مقدس است.

شم‌آبادی با اشاره به پرستاری بانوان از مجروحان جبهه و جنگ خاطرنشان کرد: کتاب «نان سال‌های جنگ» یکی از حماسه‌های هزاران بانوی روستاهای برقبان، شم‌آباد و افچنگ در شهرستان خوشاب است که فعالیت‌های بسیار زیادی برای رزمندگان اسلام در پشت جبهه‌های جنگ داشتند.

وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از تحریف تاریخ این اسناد باید نوشته و ماندگار شود، اظهار کرد: در مقابل تحریف باید روایتگری کنیم، باید تاریخ رزمندگان اسلام و حماسه‌سازان و ایثارگری آنان را به رشته تحریر درآوریم.

نویسنده کتاب «نان سال‌های جنگ» با تشکر از زنان قهرمانی که فرزندان و همسران خود را راهی جبهه‌های جنگ کردند و قهرمانانه خانواده و فرزندان را مدیریت می‌کردند، بیان کرد: زنان صدخروی و روستاهای دیار سدبداران در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش مهمی داشتند.

انتهای پیام
captcha