تازه‌های ادبیات دفاع مقدس در کاشمر
کد خبر: 3925212
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

تازه‌های ادبیات دفاع مقدس در کاشمر

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کاشمر بیان کرد: سه اثر جدید در حوزه ادبیات دفاع مقدس شهرستان کاشمر به چاپ رسیده است، ۶ کتاب در آستانه چاپ بوده و سه اثر نیز در حوزه نظم و نثر دفاع مقدس تجدید چاپ شده است.

تازه‌های ادبیات دفاع مقدس در کاشمرمجید خدامی، مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ تعدادی کتاب به مجموعه ادبیات داستانی دفاع مقدس در کاشمر اضافه شد؛ «در حسرت یک آغوش» که شرح زندگی، جانبازی و شهادت شهید موسوی فرگی و از زبان همسر ایشان است؛ یکی از این کتاب‌هاست که به‌عنوان کتاب برتر سال در حوزه ادبیات دفاع مقدس کشور معرفی شد و از طرف دفتر رهبر انقلاب نیز درخواستی برای ارسال این کتاب صورت گرفت.

روایت مادری 100 ساله که چهار پسر شهید دارد

وی افزود: کتاب بانوی قرن به قلم سعیده زراعتکار شرح خاطرات از صد سال زندگی یک مادر است که چهار فرزندش به شهادت رسیدند و این کتاب همزمان با سالگرد تولد ۱۰۰ سالگی مادر شهید رونمایی و منتشر شد.

خدامی ادامه داد: از جمله کتاب‌های جدید ادبیات دفاع مقدس کاشمر که آماده رونمایی است کتاب «دو گام تا خدا» است که شرح زندگی سردار شهید محمدعلی خورشاهی بوده و از نگاه همسر ایشان و به قلم نجمه صاحب‌زمانی نگاشته شده است.

وی اظهار کرد: کتاب دیگر،  اثر نجمه صاحب‌زمانی «سوغات کربلا» است که در سال ۹۷ منتشر شد و بنا به تقاضای مخاطبان چاپ دوم آن با ویرایش و تصحیح متن و البته جلد جدید بازنشر شد. «از مشهد تا کاخ صدام» نیز که شرح حال یک آزاده سرافراز به نام محمود رعیت‌نژاد است به چاپ سوم رسیده است.

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کاشمر گفت: قاسم رفیعا نیز از شاعران و نویسندگانی است که حدود یک دهه پیش کتابی در رابطه با سردار شهید محمود سبیلیان نوشته و در حال حاضر نیز کتابی با عنوان «در خاطره مجنون» شامل اشعاری در رابطه با سردار شهید محمود سبیلیان به چاپ رسانده است که در هفته دفاع مقدس چاپ دوم آن منتشر شد.

آثاری که در نوبت چاپ است

خدامی ادامه داد: «او همچنان هادی است» شرح زندگی شهید هادی شهابیان و «هفت شاخ» از مجموعه روایت فتح نیز به‌زودی چاپ می‌شود. کتاب «هفت شاخ» روایت زندگی یک پدر و پسر شهید است که پسر پس از سال‌ها و در جریان حادثه منا به شهادت می‌رسد.

وی اضافه کرد: «بیداد بغداد» خودنوشته آزاده سرافراز، بمان علی اکبری نیز به‌زودی از طریق نشر ستاره‌ها منتشر خواهد شد. «پایان مأموریت» کتابی که شرح زندگی شهید جواد توانگر است نیز از زبان دختر ایشان به رشته تحریر درآمده و در طول این کتاب به تاریخ انقلاب اسلامی در شهرستان کاشمر اشاره می‌شود و تا شهادت شهید توانگر ادامه دارد. این کتاب نیز در آستانه چاپ قرار گرفته است.

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کاشمر بیان کرد: کتاب دیگری که نشر شهید کاظمی به چاپ خواهد رساند «چشم انتظار» نام دارد که شرح زندگی شهید داروغه از شهدای امنیت شهرستان کاشمر است. کتاب شرح زندگی شهید علی زاده اکبر، اولین شهید مدافع حرم شهرستان کاشمر نیز آماده ویرایش و تأیید نهایی خانواده شهید است تا اینکه به چاپ برسد.

خدامی بیان کرد: «افتخار روستا» نام کتابی است که در رابطه با روستای فرح‌آباد شهرستان کاشمر نوشته شده و روزشمار جنگ را در خود دارد. در این کتاب داستانی در قالب تعزیه‌خوانی تدوین شده و در ضمن این تعزیه داستان زندگی و شهادت ۱۲ شهید این روستا آمده است که خود یک ابتکار جدید در حوزه نشر دفاع مقدس است و البته این نوع کار برای سایر روستاهای شهرستان نیز انجام می‌‌شود، مشروط بر این‌که فرهیختگان هر روستا قلم بردارند و افتخارات روستای خود را به صفحه نگارش بیاورند.

انتهای پیام
captcha