امر به‌ معروف فقط در عفاف و حجاب خلاصه نمی‌شود
کد خبر: 3926064
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

امر به‌ معروف فقط در عفاف و حجاب خلاصه نمی‌شود

معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: امر به‌ معروف فقط در عفاف و حجاب خلاصه نمی‌شود، مسائل و موضوعات بسیار مهم‌تری وجود دارد که اگر آن‌ها اصلاح شوند، عفاف و حجاب و پوشش اسلامی هم شاید در اولویت‌های بعدی اصلاح شود.

پوششی-امربه‌معروف و نهی از منکر صرفاً در عفاف و حجاب خلاصه نمی‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، هاشم دائمی، معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان، شامگاه 7 مهرماه در جمع نمازگزاران مسجد جامع کاشمر، اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) آن‌گونه که شایسته و بایسته بود، به امر خطیر امر به‌ معروف و نهی از منکر عمل نشد و در نتیجه به سمت ضعف گرایید و فاسدان و فاجران بر اوضاع سیاسی آن زمان مسلط شدند، در چنین شرایطی بود که امام حسین(ع) برای برپایی عنصر اساسی امر به‌ معروف و نهی از منکر، دست به قیامی زدند که منجر به ریخته شدن خون پاک ایشان و 72 تن از پیروان خوب و ارزشمندشان شد.

وی ادامه داد: در این دوره خطیر و پیچ تاریخی و برهه‌ای از تاریخ که ایران به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام معرفی شده است، در حوزه امر به‌ معروف و نهی از منکر وظیفه مهمی داریم.

معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: امر به‌ معروف و نهی از منکر صرفاً در عفاف و حجاب و پوشش خلاصه نمی‌شود، مسائل و موضوعات بسیار مهم‌تری وجود دارد که اگر آن‌ها اصلاح شوند، عفاف و حجاب و پوشش اسلامی هم شاید در اولویت‌های بعدی اصلاح شود.

برای تهیه چادر باید چندین برابر پول لباس نامناسب هزینه کرد

دائمی بیان کرد: یکی از مسائل مهم در پوشش اسلامی این است که بانوان جامعه اسلامی اگر قرار باشد، چادر را به‌عنوان پوشش اسلامی استفاده کنند، باید چندین برابر پول مانتو و لباس نامناسب را هزینه کنند تا بتوانند عفیفه در جامعه اسلامی ظاهر شوند. دشمنان تلاش می‌کنند تا زنان جامعه ما را به خاطر مسائل اقتصادی به سمت بدپوششی سوق بدهند.

معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر خراسان رضوی اظهار کرد: وظیفه داریم به سمت تولید و حمایت از تولیدات داخلی حرکت کنیم تا ادوات حجاب اسلامی و پوشش اسلامی مانند چادر و مقنعه و لباس‌های اسلامی به آسانی و ارزانی در اختیار مردم قرار بگیرد. رهبر معظم انقلاب فرمودند که با ایجاد قرارگاه مواسات به معیشت مردم بیشتر پرداخته شود، امروز یکی از معروفات جدی جامعه اسلامی پرداختن به معیشت جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: اگر مسائل معیشتی جامعه اسلامی و مشکلات اقتصادی مردم حل نشود زمینه برای فساد افراد مختلف ایجاد خواهد شد، این یک تکلیف و وظیفه شرعی همگانی است که به سمت فقرزدایی در جامعه اسلامی حرکت کنیم. امروز یکی از منکرات جوامع بشری و اسلامی بحث فقر است و فقرزدایی یک معروف بسیار مهمی محسوب می‌شود که همه باید دست به دست هم دهیم.

امام حسین(ع) را آن‌هایی کشتند که حافظان قرآن بودند

وی تأکید کرد: باید به‌دنبال معروفات و منکرات اختصاصی شهرستان کاشمر بود، براساس آخرین آمار در حوزه طلاق کاشمر آمار خوبی ندارد و این به معنی تضعیف بنیان خانواده است. اگر بنیان خانواده دچار تزلزل شود مابقی ارکان جامعه اسلامی نیز دچار تزلزل خواهند شد.

معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به‌ معروف خراسان رضوی گفت: اگر در جایی دیدید اجرای امر به‌ معروف و نهی از منکر به بهای ریختن ابروی شماست، این کار را انجام دهید اما در آنجایی که یقین داشته باشید جامعه به سمت صلاح و اصلاح خواهد رفت. شهروندان باید از ادارات و دستگاه‌ها مطالبه‌گری کنند و اگر کار خود را به‌درستی انجام ندادند شجاعانه مطالبه‌گری داشته باشند.

دائمی با بیان اینکه امام حسین(ع) را بی‌نمازها و آن‌هایی که روزه نمی‌گرفتند نکشتند، بلکه آن‌هایی کشتند و خانواده را به اسارت گرفتند که حافظان قرآن بودند و جای سجده بر پیشانی داشتند، افزود: امام حسین(ع) را افراد بی‌تفاوت به جامعه اسلامی و مبانی اسلام شهید کردند.

معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به‌ معروف خراسان رضوی گفت: اگر جامعه اسلامی به سمت بی‌تفاوتی حرکت کند، امام حسین‌های دیگری نیز شهید خواهند شد. امروز رهبر معظم انقلاب تنهاست و باید جهت منویات ایشان پیش رفت و اجازه نداد مطالبات روی زمین بماند، نباید به موضوعات مهم جامعه اسلامی بی‌تفاوت بود.

انتهای پیام
captcha