اجرای ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در روستاهای کاشمر
کد خبر: 3927741
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
به‌همت بنیاد برکت؛

اجرای ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در روستاهای کاشمر

مجری طرح‌های استانی اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: برای اولین بار ۱۰۰ طرح اجتماع‌محور بنیاد برکت با تسهیلاتی تا سقف ۵۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد در روستاهای شهرستان کاشمر اجرایی می‌شود.

۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در روستاهای کاشمر اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام داوود حمیدی، مجری طرح‌های استانی اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت، شامگاه گذشته، 15 مهرماه در نخستین نشست آغاز طرح‌های بنیاد برکت شهرستان کاشمر که در سالن همایش‌های فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: بنیاد برکت دایره بسیار گسترده‌ای دارد و در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه اکنون بنیاد برکت در 14 شهرستان استان حضور دارد و بیش از 4500 اشتغال پایدار ایجاد کرده است، ادامه داد: طرح بنیاد برکت هدیه‌ای از سوی مقام معظم رهبری به روستاییان هر شهرستان است که در ازای هر ۲۵ شغل یک روستا انتخاب می‌شود.

حمیدی گفت: اگرچه فعالیت بنیاد برکت در شهرستان کاشمر از سال گذشته در بخش کوهسرخ آغاز شد، اما اکنون به شهرستان ارتقا یافته و جدا شده است، طی این یک سال در استان بیش از 300 طرح اشتغال‌زایی راه‌اندازی شد.

مجری طرح‌های استانی اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت با اشاره به اینکه از امروز فعالیت بنیاد برکت در روستاهای شهرستان کاشمر آغاز می‌شود، اظهار کرد: از مهرماه سال گذشته تا به امروز 332 طرح با اشتغال بیش از 480 نفر در هر روز 1.5 شغل ایجاد شده است.

وی افزود: بنیاد برکت در هر شهرستانی که بخواهد فعالیتی را آغاز کند، ابتدا برای تعداد مشاغل تعیین اعتبار شده و سپس روستاهای هدف تعیین می‌شوند. فعالیت بنیاد برکت فقط در روستاها انجام می‌شود و تمامی مشاغلی که اعضای کارگروه اشتغال اعلام کنند، به شرط اینکه بازار فروش آن وجود داشته باشد را حمایت می‌کنیم.

حمیدی با بیان اینکه در کاشمر 4 روستا به‌عنوان روستای هدف و شروع فعالیت بنیاد برکت انتخاب شده است، تصریح کرد: زنان سرپرست خانواده، کارگاه‌های تعطیل شده و افراد تحصیل‌کرده بیکار در اولویت پرداخت طرح بنیاد برکت هستند، همچنین افراد واجد شرایط باید ساکن دائم روستا، بیکار و بدون بیمه تأمین اجتماعی باشند و مکان برای ایجاد کار را در روستاهای هدف داشته باشند.

مجری طرح‌های استانی اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت، اضافه کرد: تسهیلات بنیاد برکت تا سقف 50 میلیون تومان و اقساط براساس نوع اشتغال بین 36 تا 60 ماه با کارمزد 4 درصد خواهد بود، با توجه به اینکه کاشمر جزء 5 شهرستان برتر در حوزه معین‌های اقتصادی است، انتظار داریم روستاهایی به‌عنوان نمونه انتخاب شوند که معین‌های اقتصادی در آن‌ها آموزش‌های خود را آغاز کرده باشند.

وی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به جهش تولید باید ایثار کرد، گفت: هیچ‌کدام از اعضا و اقوام درجه یک کارگروه اشتغال در سال اول نمی‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

در ادامه، مسلم ساقی، فرماندار کاشمر در این نشست، گفت: باید از تجربیات 14 شهرستان استان که بنیاد برکت در آن‌ها برای ایجاد اشتغال فعالیت دارد استفاده شود.

وی با بیان اینکه 4 روستایی که بنیاد برکت به‌عنوان جامعه هدف در آن‌ها طرح اجرا خواهد کرد با پیشنهاد بخشدار انتخاب و اجرایی خواهد شد، افزود: تمامی دستگاه‌ها برای پشتیبانی و ارائه آموزش‌های لازم پای‌کار خواهند بود.

ساقی گفت: قطعاً 100 طرحی که بنیاد برکت برای سال اول در 4 روستای نمونه بخش مرکزی کاشمر تعهد داده افزایش خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha