تجلیل از زائران رضوی اهل‌سنت شهرستان تایباد
کد خبر: 3930682
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴

تجلیل از زائران رضوی اهل‌سنت شهرستان تایباد

طی مراسمی با حضور مسئولین آستان قدس رضوی، از زائران اهل‌سنت شهرستان تایباد که در دهه آخر ماه صفر سال گذشته برای زیارت به حرم رضوی مشرف شدند، تجلیل شد.

از زائران رضوی اهل‌سنت تایباد تجلیل شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جمعی از مسئولین آستان قدس رضوی، ائمه جمعه اهل‌سنت و تشیع، معاون عمرانی فرمانداری، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و نماینده خیرین شهرستان تایباد، امروز 30 مهرماه، طی مراسمی از 31 زائر اهل‌سنت که سال گذشته در قالب کاروان پیاده به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند، تجلیل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام جمعه شهرستان تایباد در این مراسم اظهار کرد: امام رضا(ع) تنها متعلق به شیعیان نیست و همه اقشار مختلف با هر مذهب و نژادی برای گرفتن حوائج خود به زیارت این امام رئوف مشرف می‌شوند. توسل به ائمه اطهار(ع) در هر زمان و مکانی سبب جلای دل و پاکی ذهن می‌شود، ادامه مسیر امامان و بزرگان دین انسان‌ها را از گمراهی دور می‌کند.

مولوی غلام‌نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت تایباد نیز بیان کرد: مولانا ابوبکر زین‌الدین تایبادی یکی از مریدان حضرت رضا(ع) بوده و در زمان پیامبر(ص)، اهل سنت نیز فرزندان ایشان را تکریم می‌کردند، با توجه به اینکه مسلمان و به دور از اینکه دارای چه مذهبی هستیم، احترام اولاد پیغمبر(ص) را داریم.

هادی غلامی، مدیر امور مجاورین و دبیر کانون‌های خدمتی استان خراسان رضوی نیز عنوان کرد: آستان قدس رضوی هر سال دهه پایانی صفر میزبان زائران پیاده‌های است که از نقاط مختلف به شوق زیارت به مشهد وارد می‌شوند، اما امسال شیوع ویروس کرونا این مراسم را لغو کرد. از این رو آستان قدس رضوی در صدد برآمده تا از زائرانی که در سال‌های گذشته در این ایام برای زیارت مشرف شدند، طی مراسمی تجلیل کند، به همین مناسبت امروز در شهرستان تایباد از 31 نفر علمای اهل سنت تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha