برگزاری همایش «ایران جغرافیای مهربانی» در سبزوار
کد خبر: 3955488
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

برگزاری همایش «ایران جغرافیای مهربانی» در سبزوار

مسئول رادیو فرهنگ از برگزاری همایش ملی «ایران جغرافیای مهربانی» خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری این همایش، پیام رهبر معظم انقلاب در سبزوار قرائت خواهد شد.

با حضور معاون جهاد دانشگاهی پیام رهبری در همایش« ایران جغرافیای مهربانی » قرائت می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا حبیبی، مسئول رادیو فرهنگ، شامگاه سوم اسفند، در تماس تلفنی با اصحاب رسانه سبزوار در پاسخ به سؤال خبرنگاران در نشست هم‌اندیشی برگزاری همایش «ایران جغرافیای مهربانی» که در محل دفتر امام جمعه سبزوار برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با برگزاری این همایش پیام رهبر معظم انقلاب به این همایش در سبزوار قرائت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این همایش یک روزه که خیرین و مسئولان حضور دارند، خبرنگاران با پرداختن به مسائل مختلف درباره خیرین و اقدامات انجام شده و سوژه‌های دست اول می‌توانند گزارش‌های اختصاصی تهیه کنند، افزود: اقدامات خیرین سلامت، ساخت کتابخانه توسط خیرین، خیرین ازدواج، خیرین اجتماعی و درمانی از موضوعات مهم همایش یک روزه است.

حبیبی با اشاره به اینکه در سبزوار اولین همایش «ایران جغرافیای مهربانی» برگزار خواهد شد و بعد از آن در هشت استان دیگر کشور این همایش برگزار می‌شود، تصریح کرد: اجرای این همایش یک‌روزه در سبزوار و در دیار سربداران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: از میهمانان مهم این همایش در سبزوار معاون رسانه ملی که به نوعی میزبان همایش نیز است، معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری، معاون جهاددانشگاهی و جمعی دیگر از مسئولان کشوری کمیته امداد، هلال احمر و مجموعه‌ای از خیرین حضور خواهند داشت.

در این نشست همچنین امین کوشکی، مسئول ستاد نماز جمعه سبزوار با قدردانی از امام جمعه این شهرستان که مسئولیت برگزاری همایش «ایران جغرافیای مهربانی» را در سبزوار برعهده دارند، بیان کرد: شروع این کار برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال 99 است که سیل کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده کشور سرازیر شد و بعد از آن حرکت‌ گروه‌های جهادی برای کمک به مردم آغاز شد.

اهدای نشان سفیر نیکوکاری

وی با اشاره به پرداختن با این موضوع در رادیو فرهنگ در برنامه‌های مختلف، بیان کرد: یکی دیگر از کمک‌های مردمی که جهانیان را شگفت‌زده کرده است، موضوع کمک‌های خیرین در ایران برای مقابله با کرونا و تهیه بسته‌های معیشتی است.

کوشکی با تقدیر از خرین اضافه کرد: در این همایش ملی که برای اولین بار در سبزوار برگزار می‌شود، در روز همایش نشان سفیر نیکوکاری به برخی از خیرین اهدا خواهد شد.

آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار نیز در این نشست خبری با تبریک میلاد امام جواد(ع)، تصریح کرد: کار بسیار زیبای خیرین در سبزوار با عنوان «هر محله یک قربانی» که رهبر معظم انقلاب به آن در سخنانشان اشاره و از سبزوار نام بردند، نشان داد که آوازه دیار سربداران در کارهای خیر و نیک بلند است و از این به بعد با توجه ویژه و تقدیر از خیرین بیشتر نیز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha