توانمندسازی مؤسسات قرآنی؛ اولویتی راهبردی
کد خبر: 3955927
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸

توانمندسازی مؤسسات قرآنی؛ اولویتی راهبردی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی گفت: توانمندسازی مدیران و مربیان مؤسسات قرآنی نیاز ضروری و اولویت درونی مؤسسات قرآنی در سراسر کشور است.

توانمندسازی مؤسسات قرآنی، اولویت راهبردیحجت‌الاسلام حجت مجیدی، مدیرعامل اتحادیه  مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: رویکرد مهم ما در اتحادیه قرآنی استان توانمندسازی مدیران و مربیان مؤسسات قرآنی است.

وی افزود: از حدود ۲ سال قبل کار برنامه ‌ریزی و اجرای دوره‌های توانمندسازی برای مدیران و مربیان قرآنی استان مدنظر بوده و در راستای این هدف دوره‌های توانمند‌سازی قصه‌گویی، اشتغال زایی، مربیگری و مربی کودک، سلامت اجتماعی برگزار شد، در سال جاری نیز با توجه به استقبال و نیاز به استفاده از فضای مجازی برای امور آموزشی مقرر شد تا دوره تولید محتوای آموزشی برای مدیران و مربیان برگزار شود.

ضعف چشمگیر سواد رسانه در میان مؤسسات قرآنی

مجیدی اضافه کرد: از حدود 6 ماه قبل به صورت میدانی نقاط ضعف و قوت مؤسسات قرآنی در خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت و یکی از مهمترین این نتایج وجود ضعف رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای در میان مربیان و مدیران قرآنی مؤسسات است که این ضعف تقریباً عمده آنها را شامل می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی مدغم خراسان رضوی ادامه داد: در دوره توانمندسازی تولید محتوای آموزشی ۳۰ ساعت آموزش برای برطرف شدن ضعف سواد رسانه به صورت مهارتی در نظر گرفته شد و اجرای این دوره مورد استقبال و رضایتمندی مشارکت‌کنندگان واقع شد، درخواست‌های بسیاری برای برگزاری دوره‌های آموزشی در سطوح بالاتر نیز به ما رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش مراکز آموزش عالی در برگزاری اثربخش دوره‌های توانمندسازی قرآنیان، گفت: در برگزاری این دوره نیز سعی بر این شد تا از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده شود و به همین منظور با مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد تفاهمنامه منعقد شد تا سطح علمی و اجرایی این دوره افزایش یابد.

مجیدی تصریح کرد: اختتامیه دوره توانمندسازی تولید محتوای آموزشی امروز، ششم اسفندماه در مرقد خواجه اباصلت هروی برگزار می‌‌شود، جمع‌بندی ما از برگزاری این دوره‌ها این است که فعالان قرآنی چند برابر گذشته توانایی تبلیغ قرآن در بستر فضای مجازی را خواهند داشت.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی بیان کرد: برنامه تخصصی فن بیان با پایان دوره تولید محتوای آموزشی آغاز خواهد شد؛ بیان شیوا و مناسب، تکنیک خاص برای بیان مطالب خوب است و این تکنیک از اهمیت بسیار ویژه‌ای برای ارائه مطالب برخوردار است، به همین جهت از بین ۲۰۰ نفر مشارکت‌کننده در دوره توانمندسازی تولید محتوای آموزشی، ثبت‌نام جهت آموزش در دوره تخصصی فن بیان انجام می‌شود.

توانمندسازی بیان و قلم در مؤسسات قرآنی خراسان رضوی

وی بیان کرد: دوره آموزشی فن بیان در ۱۰ جلسه آموزشی برنامه‌ریزی شده، مقرر است که این دوره در اسفندماه جاری اجرا و به پایان برسد.

مجیدی با بیان اینکه استقبال مربیان از دوره‌های توانمندسازی بیش از مدیران است، تصریح کرد: آخرین دوره توانمندسازی برنامه‌ریزی شده برای سال ۹۹ «کارگاه توانمندسازی نویسندگی» است امیدواریم با هماهنگی و همکاری نهادهای قرآنی و برنامه‌ریزی منظم و دقیق بتوانیم این دوره را نیز تا پایان سال ۹۹ به نتیجه برسانیم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی اظهار کرد: بسیاری از مدیران مربیان و فعالان قرآنی ما فعالیت‌های مختلفی در حوزه‌های قرائت، تدبر، تفسیر، معارف، حدیث و سایر بخش‌ها دارند، اما در اصطلاح دست به قلم نیستند و به همین جهت بیشتر آثار پژوهشی تولیدی در مؤسسات قرآنی به نحوی آثار گردآوری شده است و با تألیف آثار پژوهشی فاصله دارد.

وی بیان کرد: در دوره توانمندسازی نویسندگی، بنا بر این است تا ۱۰ کارگاه آموزشی ۱۰ نفره نیاز راهبردی فعالان قرآنی به توانمندسازی در در حوزه نگارش و تدوین آثار علمی و قرآنی را را برطرف سازد و سطح فعالیت‌های قرآنی در مؤسسات قرآن را بالاتر ببرد.

انتهای پیام
captcha