نشان سفیر نیکوکاری به سرباز خیر کرمانشاهی اهدا شد
کد خبر: 3956599
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸
در همایش «ایران جغرافیای مهربانی»؛

نشان سفیر نیکوکاری به سرباز خیر کرمانشاهی اهدا شد

همزمان با برگزاری همایش ملی «ایران جغرافیای مهربانی» در سبزوار، از سرباز خیر کرمانشاهی که با حقوق سربازی‌اش زندانیان جرائم غیرعمد را آزاد کرده بود، تقدیر شد.

تقدیر از سرباز خیر کرمانشاهی در سبزوار

در اختتاميه نخستين همايش ملی «ايران جغرافيای مهربانی» كه از روز پنجشنبه 7 اسفندماه، به مدت سه روز در سبزوار با مشاركت راديو فرهنگ و با هدف معرفی، تكريم خيران و فعالان نيكوكار و همچنین تقويت فرهنگ نيكوكاری و محروميت‌زدايی در سبزوار و با کمک دانشگاه علوم‌پزشکی و گروه‌های جهادی برگزار شد، از رضا نوازش، سرباز نيروی انتظامی استواريكم وظيفه تجليل و نشان معنوی سفير نيكوكاری به وی اهدا شد.

دل کندن از زرق و برق دنیا

نوازش در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه حقوق 18 ماهه سربازی‌اش را برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در زادگاهش کرمانشاه هزینه کرد، گفت: خدمت در مناطق مرزی به نحوی است که انسان را تشویق به نیکوکاری و دل کندن از زرق و برق دنیا می‌کند.

وی با اشاره به استقبال و تشویق پدرش از این اقدام نیک اضافه کرد: با دریافت حقوق سربازی به اداره زندان کرمانشاه رفتم و با معرفی یکی از زندانیان جرائم غیرعمد، اقدام به آزادسازی وی کردیم و مراحل اداری و قانونی آن طی شد.

در ادامه مراسم، تقدیر از 14 خیر نمونه کشوری، عليرضا نبی، مدرس دانشگاه، خير و كارآفرين نمونه كشوری دست وی را به صورت نمادين بوسيد و هدیه خود را به وی تقدیم کرد.

علیرضا نبی، مدرس دانشگاه، خير و كارآفرين نمونه كشوری، در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه همانطور كه رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمينی(ره)، شهيد حسين فهميده را رهبر خود خطاب كرد، به نظر من رهبر خيرين كشور نیز اين سرباز است كه با تمام دارايی خود يک زندانی را آزاد كرده و من پیش او احساس کوچکی می‌کنم.

وی که به پاس این اقدام خیرانه و خداپسندانه، در صورت تمایل داشتن این سرباز ایثارگر او را در مجموعه كارخانجات بنياد خيريه در مشهد استخدام خواهد کرد، افزود: این سرباز نمونه هر آنچه را که داشت وقف و اهدا کرد و با من که بخشی از اموالم را انفاق می‌کنم، تفاوت بسیاری دارد.

نبی با اشاره به اینکه او و امثال او از من جلوتر هستند، اضافه کرد: شرط استخدام در مجموعه شرکت‌هایم داشتن سوء پیشینه است و زمینه اشتغال برای افراد با جرائم خشن، قتل و اراذل و اوباش در راستای کمک و ساماندهی و بازگشت به جامعه ایجاد شده است.

انتهای پیام
captcha