آموزه‌های عملی قرآن را به‌صورت کاربردی به جوانان آموزش دهیم
کد خبر: 3963102
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹

آموزه‌های عملی قرآن را به‌صورت کاربردی به جوانان آموزش دهیم

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی گفت: همه ما وظیفه داریم هرچه که می‌توانیم از فضا و ترویج فرهنگ قرآنی، در زمینه آموزه‌های عملی قرآن استفاده کنیم و به جوانان به صورت کاربردی آموزش دهیم.

آموزه‌های عملی قرآن را به‌صورت کاربردی به جوانان آموزش دهیمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حمیدرضا طاهری، معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی، در آیین تجلیل از خادمان برگزیده کشوری قرآن‌کریم(برگزیده سال های ۹۸ و ۹۹) که امروز ۱۸ فروردین‌ماه، به‌میزبانی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط اصلی که بزرگان قرآنی با دانشگاه دارند، نزد ما احساس می‌شود و درک مفاهیم قرآنی توسط جوانان ماست و شاهد تلاش‌های افراد در زمینه ترجمه ادبی و زیبایی شناسی بودیم و به‌واسطه این ارتباطات از خلاهای جوانان آگاهی داریم.

طاهری بیان کرد: شاید نیاز است، علاوه براینکه بتوانیم جوانان را بیشتر آشنا کنیم در واقع آموزه‌های عملی قرآن را هم به‌عنوان دستور کار جوانان قرار دهیم و از این فضای مجازی بیشتر استفاده کنیم و آن خطراتی که رهبری می فرمایند به عنوان فرصت تلقی کنیم و به نظرم همه ما وظیفه داریم هر چه که می‌توانیم از فضا و ترویج فرهنگ قرآنی، در زمینه آموزه‌های عملی قرآن استفاده کنیم و به جوانان به صورت کاربردی آموزش دهیم.

در ادامه فاطمه محرری، سرپرست معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ما با دانشجویان در ارتباط هستیم و آگاه هستیم امروزه دانشجویان درگیر نابسامانی‌ها و استرس‌هایی هستند که در شرایط کنونی وجود دارد، فعالیت‌های قرآنی می‌تواند در همه مراحل زندگی، درسی، اشتغال و... موثر باشد.

وی افزود: به این دلیل، از پتانسیل قوی و ارزشمند قرآنی که وجود دارد انتظار حمایت و کمک داریم که به صورت مصداقی و عملی به آن‌ها بپردازیم. ما در سال گذشته جشنواره قرآنی را برگزار کردیم و بیشتر از ۱۰ هزار نفر از دانشجویان شرکت کردند و در حوزه‌های مختلف رتبه‌های بالایی کسب کردند.

سرپرست معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: دانشجویان باید بدانند که در زندگی چگونه از قرآن به صورت مصداقی و کاربردی در ارتباطات خود بهره ببرند و با دستیابی به قرآن می‌توان بسیاری از مشکلات و استرس‌های نسل جوان و دانشجویان را کاهش داد.

انتهای پیام
captcha