ضرورت ابداع سبک ایرانی در قرائت احساس می‌شود
کد خبر: 3963110
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

ضرورت ابداع سبک ایرانی در قرائت احساس می‌شود

مسئول شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: برای یک تلاوت تاثیرگذار ابداع سبک ایرانی قرائت توسط قاریان ایرانی یک ضرورت است.

ضرورت ابداع سبک ایرانی در قرائت احساس می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام احمد ترابی، مسئول شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی در آیین تجلیل از خادمان برگزیده کشوری قرآن کریم (برگزیده سال های 98 و 99) که 18 فروردین ماه به میزبانی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: قرآن سه مرحله دارد که شامل قرائت، فهم و عمل است، در بخش قرائت که تلاوت زیبا یک حسن است استاد سادات فاطمی ممتاز شدند و در فهم قرآن استاد کمال‌الدین غراب قدم‌های خوبی برای جوانان این مرز و بوم برداشتند.

وی افزود: آنچه کمتر کار شده مرحله عمل است. تبدیل کردن قرائت و فهم به برنامه زندگی برای عمل مهم است. ما باید در عمل زندگی قرآنی داشته باشیم. قرائت تاثیرگذار است و بسیاری از قرائت ها را نیز زیبا می بینم اما هنوز قرائتی که دل بلرزاند و مخاطب را تحت‌تاثیر قرار دهد، کم است، لذا قاریان و پیشکسوتان ضرورت دارد، ابداع یک سبک جدید صورت گیرد و ایران نیز مبدع یک سبک جدید از قرائت باشد و پیرو سبک مصری نباشد.

مسئول شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی اضافه کرد: ترجمه ظاهری قرآن صورت گرفته است، لذا راهی برای استخراج سبک زندگی از مفاهیم قرآن باید یافت که در این خصوص پژوهشگران و مترجمان قرآن کریم باید ورود کنند.

انتهای پیام
captcha