پیام مدیر حوزه علمیه خراسان به‌مناسبت روز معلم
کد خبر: 3968687
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

پیام مدیر حوزه علمیه خراسان به‌مناسبت روز معلم

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: گام نهادن در مقام تعلیم و تربیت، قلب بزرگ و روح معنوی بالایی را طلب می‌کند که از عهده هر کسی بر نمی‌آید و از سوی دیگر قدردانی از این همت والا وظیفه همگانی است.

پیام مدیر حوزه علمیه خراسان به مناسبت روز معلمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، آیت‌الله سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، در پیامی به مناسبت 12 اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مطهری و گرامیداشت مقام معلم آورده است: بدون تردید، گام نهادن در مقام تعلیم و تربیت، قلب بزرگ و روح معنوی بالایی را طلب می‌کند که از عهده هر کسی بر نمی‌آید و از سوی دیگر قدردانی از این همت والا وظیفه همگانی است. 

متن پیام مدیر حوزه علمیه خراسان به این شرح است:

 بسمه تعالی
«انسان از لحظه پیدایش به تدریج آموختن را آموخت و استعداد نهفته‌اش در تعلیم و تعلم به فعلیت رسید که در مسیر عبودیت و بندگی بسیار مهم و ارزشمند بود. پیامبران الهی با تکیه بر همین سودای بی‌منتها و انگیزه فطری بشر در آموختن، راه درست را از نادرست به همگان نشان دادند و مکتب والای اسلام به عنوان ختم ادیان در زندگی بشر با همین نگاه تعلیمی آغاز شد و از آغازین حرکت وحی، ندای «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» آمد.
 
شاگردی در مکتب حق با نگاه به طریق توحیدی اسلام زمینه رشد و ارتقای سعادت انسان را فراهم می‌‌آورد و از منظر قرآن کریم تعلیم و تعلم، رابطه انسان عابد را با هدف عبودیت به ثمر می‌نشاند. این کتاب آسمانی با پیام «ادْعُ إِلَى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ ...(نحل/125)» شاهدی بر اهمیت و حساسیت جهاد اساتید، مربیان و معلمان و دستوری جامع برای رسیدن به قله‌های موفقیت در زندگی دنیوی و اخروی است که با شیوه‌های متعدد و به روش‌های گوناگون در راهیابی انسان به بندگی جاودان نقش‌آفرینی می‌کند.
 
آنچه در سایه این نگاه تعلیمی و تربیتی مورد تأکید است، اولاً جهاد و اخلاص مربیان و اساتید است که با ایثار و دغدغه به آموزش می‌پردازند و خود را سرباز اردوگاه آموزشی حضرت بقیة‌الله(عج) می‌دانند و دوم اینکه، عرصه امروز برای گسترش و ابلاغ پیام دین به دنیای تشنه معارف الهی تنها با محوریت اساتید رقم می‌خورد؛ جهادی که بدون شک با اسباب مادی و دنیایی نه جبران می‌شود و نه قدردانی از آن میسر است.
 
اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه اساتید و مدرسان حوزه علمیه به ویژه خراسان بزرگ، سالروز شهادت استاد آیت‌الله شهید مرتضی مطهری که اسوه و الگوی تعلیم و تربیت مخلصانه و مجاهدانه است را گرامی داشته و به همین مناسبت از مجاهدان عرصه آموزش و پژوهش این حوزه کهن و انقلابی، قدردانی می‌کنم. بدون تردید، گام نهادن در مقام تعلیم و تربیت، قلب بزرگ و روح معنوی بالایی را طلب می‌کند که از عهده هر کسی بر نمی‌آید و از سوی دیگر قدردانی از این همت والا وظیفه همگانی است.
 
حوزه علمیه خراسان در سال‌های اخیر با نگاه به همین امر مهم، اساتید را محور کارها و فعالیت‌های تحولی خود می‌داند و با برنامه‌ریزی و همت فراوان در راستای تکریم این اسوه‌های تعلیم و تربیت کوشیده و معتقد است که تحول‌آفرینی و پاسخ‌گویی به مطالبات رهبر معظم انقلاب که برگرفته از نیازهای امروز نظام، جامعه و بین‌الملل است، با حضور و سردمداری اساتید محقق می‌شود. انشاءالله».
انتهای پیام
captcha