جوان ما برای آشنایی با تاریخ با افتخار این کشور باید قصه بشنود
کد خبر: 3985328
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

جوان ما برای آشنایی با تاریخ با افتخار این کشور باید قصه بشنود

نویسنده کتاب «دختر مو شرابی» گفت: در کشور ما فقدان قصه وجود دارد و نوجوان و جوان ما برای آشنایی با تاریخ با افتخار این کشور باید قصه بشنود.

جوان ما برای آشنایی با تاریخ با افتخار این کشور باید قصه بشنودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد حسین‌زاده، نویسنده کتاب «دختر مو شرابی» در نشست رونمایی و نقد و بررسی کتاب «دختر مو شرابی» که شامگاه گذشته، ۲۸ تیرماه در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ایده «دختر موشرابی» از روایت صفحه آخر کتاب که اشاره به نامه ۳۱ حضرت علی(ع) به فرزند خود دارند آمد که فرمودند: «پسرم درست است که من به اندازه پیشینیان عمر نکردم، اما در کردار آن‌ها نظر افکندم، در اخبارشان اندیشیدم و در آثارشان سِیر کردم تا آنجا که گویا یکی از آنان شده‌ام، بلکه با مطالعه تاریخ آنان گویا از اول تا پایان عمرشان با آنان بوده‌ام».

وی با اشاره به اینکه شناخت تاریخ کشور در بین جوانان بسیار کم است، افزود: در واقع من به خیلی از مدارس رفتم و با دانش‌آموزان گفت‌وگو کرده‌ام و به این نتیجه رسیدم که خلاء جدی در شناخت تاریخ معاصر کشورمان وجود دارد. درحالی‌که انقدر قهرمان در تاریخ پر فراز و نشیب کشورمان وجود دارد که یکی از این قهرمان‌ها را اگر هالیوود داشت، آن را در بوق و کرنا می‌کرد، اما ما از وفور نعمت سراغ غاز همسایه می‌رویم. در کشور ما فقدان قصه وجود دارد و نوجوان و جوان ما برای آشنایی با تاریخ با افتخار این کشور باید قصه بشنود. تاریخ برای خیلی از افراد شاید خشک باشد، اما وقتی تبدیل به قصه شود، برای مخاطب جذابیت ایجاد می‌کند‌.

نویسنده کتاب «دختر مو شرابی» با اشاره به حساسیت‌ها و شوخی‌هایی که بابت اسم این کتاب با او مطرح شده است، تصریح کرد: در رابطه با «دختر مو شرابی» که خیلی از افراد به اسم آن حساسیت نشان دادند، باید گفت که «دختر موشرابی» همان دختری است که حاج قاسم سلیمانی در سخنرانی‌اش گفت این دختر، دختر من و شماست. دختر مو شرابی یک دختر ایرانی است که به کشورش علاقه دارد و شاید ظاهرش متفاوت باشد، اما می‌فهمد که عزت، آرامش و امنیت او توسط مدافعان حرم شکل گرفته است و در طول تاریخ هزاران قهرمان داشتیم که برای عزت کشور و حفظ تمامیت ارضی و اعتقادی تلاش کردند.

حسین‌زاده با بیان اینکه با دیدگاه ژورنالیستی به سراغ نوشتن این کتاب آمده، اما دیدگاهش تغییر کرده است، عنوان کرد: سابقه کار من سال‌ها یادداشت‌نویسی در روزنامه‌ها و سایت‌های خبری بوده و اکنون که به نسخه اولی که از دختر مو شرابی نوشتم مراجعه می‌کنم، متوجه می‌شوم که یک نسخه کاملا ژورنالیستی بوده و یک یادداشت بلند سیاسی که باعث شد افرادی که آن موقع او را خواندند من را تشویق کنند، اما ایراداتی بگیرند که من را با دنیای قصه بیشتر آشنا کرد. مستقیم و غیرمستقیم در رابطه با نوشتن دختر مو شرابی از استاد سعید تشکری کمک گرفتم و ایشان حق استادی بر گردن من دارند و باید از ایشان تقدیر و تشکر کنم.

«دختر موشرابی» به قلم محمد حسین‌زاده و در ۲۲۸ صفحه و با قیمت ۴۵ هزار تومان توسط نشر کتابستان معرفت چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha