فعالیت 6 تیم نظارتی و پایش در قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا
کد خبر: 3994157
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

فعالیت 6 تیم نظارتی و پایش در قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا

دبیر کمیته پایش، نظارت و ارزیابی قرارگاه مبارزه با کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه 6 تیم نظارتی در قالب این کمیته فعال هستند و گزارش‌های نتایج آن جهت پیگیری فوری به کمیته مربوطه ارسال می‌شود.

فعالیت 6 تیم نظارتی و پایش در قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از وبدا، علیرضا عابدی، دبیر کمیته پایش، نظارت و ارزیابی قرارگاه مبارزه با کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: یکی از کمیته‌های قرارگاه مبارزه با کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمیته پایش، نظارت و ارزیابی این قرارگاه بوده و  این کمیته همانگونه که از اسمش پیداست کار پایش، نظارت و ارزیابی کلیه حوزه‌های مرتبط با کرونا را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: در ایام بحران کرونا به‌خصوص در موج پنجم این بحران که درگیر ویروس دلتا هستیم بیشترین پایش‌ها، نظارت‌ها و ارزیابی‌ها را در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان به‌ویژه بحث واکسیناسیون داریم تا این مأموریت مهم به سرعت و بی‌وقفه انجام شود.

عابدی با بیان اینکه در پایش‌ها، نظارت‌ها و ارزیابی‌هایی که داریم ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت به دنبال رفع ضعف‌ها و تقویت قوت‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: در برنامه کاری کمیته پایش، نظارت و ارزیابی قرارگاه مبارزه با کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد روزانه 6 تیم نظارتی فعال هستند و هر تیم از سه مجموعه بازدید به عمل می‌آورد و گزارش‌های نتایج آن را به کمیته مربوطه ارسال می‌کند.

وی با ذکر این نکته که نقطه قوت فعالیت‌های قرارگاه مبارزه با کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حضور میدانی مدیران و مسئولان این دانشگاه و رفع فوری نواقص مشاهده شده از سوی تیم‌های نظارتی کمیته پایش، نظارت و ارزیابی این قرارگاه بوده است، تأکید کرد: از جمله این موارد می‌توان به فعالیت مراکز 24 ساعته منتخب کرونا در راستای رفع مشکل ازدحام روزانه و ارائه خدمات به لحظه به بیماران کرونایی و موارد مشکوک به کووید اشاره کرد، ضمن اینکه مدیریت نیروها آن هم در شرایط بحران که تعدادی از همکارانشان مبتلا شده بودند و با حضور اضافه‌شان جای خالی آنان را به‌خوبی پر کردند از دیگر نکات مثبت بود.

عابدی اضافه کرد: خوشبختانه با مدیریت خوبی که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاهد هستیم خدمات ارزان، بی‌وقفه و بی‌دغدغه به عموم مردم، به‌ویژه اقشار محروم جامعه به‌خوبی در حال ارائه است و هیچ‌کس به دلیل مسائل مالی از دریافت خدمات درمانی محروم نمانده است. حتی در برخی موارد شاهد ارائه خدمات رایگان هستیم که یکی از این موارد مراکز منتخب کرونا هستند.

دبیر کمیته پایش، نظارت و ارزیابی قرارگاه مبارزه با کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در روزهای اخیر با پیگیری ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد برطرف شد بحث مشکل کمبود اکسیژن بود که این مشکل با خرید و نصب دستگاه‌های اکسیژن‌ساز تا حدود زیادی برطرف شده است، بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر دغدغه‌های روزهای گذشته کادر درمان و بیماران و خانواده‌های آنان را دیگر شاهد نیستیم و با وجود گسترش تخت‌ها و تعداد بالای بیماران در بیمارستان‌های قائم(عج)، امام رضا(ع) و شهید هاشمی‌نژاد این نواقص به‌خوبی برطرف شده است.

عابدی افزود: در بحث سرعت‌دهی روند انجام واکسیناسیون راه‌اندازی مراکز تجمیعی و خودرویی کمک شایانی به مسئولان حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین خود مردم کرد تا در صف‌های طولانی واکسن قرار نگیرند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از برنامه‌های روزانه کمیته پایش، نظارت و ارزیابی قرارگاه مبارزه با کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری و رسیدگی به شکایات مردمی بوده که از طریق شماره‌های تماس‌های 0513842066 و 09333146000 دریافت شده است، گفت: بیشترین موردی که در این شکایات مطرح شده بحث نبود واکسن آسترازنکا بوده که قول پیگیری جدی و فوری داده شده است. همچنین در سایر موارد هم با همکاری مسئولان مربوطه در داخل دانشگاه مشکلات گزارش شده برطرف شده و نیازی به پیگیری کشوری نبوده است.

دبیر کمیته پایش، نظارت و ارزیابی قرارگاه مبارزه با کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برخی از تماس‌های مردم مرتبط با سامانه 191 بوده است، خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم که هر مورد را از طریق مسئول و کارشناس مربوطه پیگیری کرده تا دیگرخطوط  بی‌دلیل اشغال نشودد، هرچند که تماس‌های مردم بی‌پاسخ نمی‌ماند و راهنمایی لازم را دریافت می‌کنند، ضمن اینکه افزایش خطوط 191 و افزایش نیروی انسانی مستقر در پشت خطوط این سامانه تلفنی موجب رفع اشغال‌های طولانی‌مدت و همچنین رفع اشغال بی‌مورد تلفن امدادی اورژانس 115 شده است.

عابدی اضافه کرد: نیروهای مستقر در پشت خطوط کمیته پایش، نظارت و ارزیابی قرارگاه مبارزه با کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمامی مواردی را که از سوی مردم مطرح می‌شود ثبت کرده و در اختیار مسئولین مربوطه جهت رفع مشکل گزارش‌شده قرار می‌دهند و خوشبختانه با پیگیری‌های به‌موقع متولیان امر، نواقص موجود در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شده است.

وی تصریح کرد: در این روزها پیش‌بینی روزهای آینده را هم داریم تا در صورتی‌که با یک موج جدید مواجه شدیم، با استفاده از تجربه‌های کسب شده در موج‌های قبل، بتوانیم به‌موقع بر بحران به‌وجود آمده غلبه کنیم و ضمن حفظ ساختارها، در راستای تقویت آنها گام برداریم.

دبیر کمیته پایش، نظارت و ارزیابی قرارگاه مبارزه با کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نکته قابل توجه در نظارت‌های اعضای کمیته پایش، نظارت و ارزیابی قرارگاه مبارزه با کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور مستمر مسئولان دفتر نماینده ولی فقیه، استانداری، فرمانداری، شهرداری، سپاه، بسیج، آستان قدس رضوی و بخش خصوصی بود، بیان کرد: در نتیجه این همکاری‌های ارزشمند دیدیم که وضعیت خراسان رضوی خوشبختانه از قرمز تیره‌ای که در آن قرار داشت بهتر شده است و امیدواریم با تداوم روند کاهشی ایجاد شده تا پایان شهریور ماه از موج پنجم بحران کرونا خارج شویم.

انتهای پیام
captcha