ثبت‌نام قطعی زائران اربعین؛ منوط به مجوز و شرایط اعلامی دولت عراق
کد خبر: 3997139
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
مدیر سازمان حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد:

ثبت‌نام قطعی زائران اربعین؛ منوط به مجوز و شرایط اعلامی دولت عراق

مدیر سازمان حج و زیارت خراسان رضوی با بیان اینکه ثبت نام قطعی زائران اربعین منوط به مجوز و شرایط اعلامی دولت عراق است، گفت: پس از اعلام مجوز ثبت‌نام قطعی، متقاضیان باید مجدد به سامانه سماح مراجعه و نسبت به پرداخت هزینه‌های مربوطه و نام‌نویسی قطعی اقدام کنند.

ثبت نام قطعی زائران اربعین منوط به مجوز و شرایط اعلامی دولت عراق استجواد شاد، مدیر سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس تصميم ستاد اربعين كشور، ثبت نام از متقاضيان زيارت اربعين از روز دوشنبه ۲۲ شهریور ماه از طريق سامانه سماح آغاز شده است.

وی افزود: در این راستا ضرورت دارد همه دفاتر و شركت‌های زيارتی فعال، تمهيدات لازم برای انجام امور مراجعان احتمالی را فراهم کرده و نسبت به راهنمايی و توجيه متقاضيان بر اساس اطلاعيه‌های سازمان حج و زيارت اقدام کنند.

شاد در خصوص نکات و اقداماتی که در این راستا باید صورت پذیرد، بیان کرد: بر اساس شرایط تعیین شده فعلی، متقاضیانی که فاقد بیماری زمینه‌ای بوده و هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند مجاز به ثبت‌نام هستند.

مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: استعلام‌های لازم برای اخذ تایید تزریق هر دو دز واکسن کرونا از وزارت بهداشت به‌صورت سیستمی انجام خواهد شد.

وی ابراز کرد: به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پیش ثبت نام صرفاً به‌صورت غیر حضوری خواهد بود، ضمن اینکه پیش ثبت نام به‌صورت موقت بوده و قطعی نیست.

شاد تصریح کرد: ثبت‌نام قطعی زائران منوط به مجوز و شرایط اعلامی دولت عراق خواهد بود و پس از اعلام مجوز ثبت‌نام قطعی، متقاضیان باید مجدد به سامانه سماح مراجعه کرده و نسبت به پرداخت هزینه‌های مربوطه و ثبت نام قطعی اقدام کنند.

مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: چنانچه تعداد افرادی که پیش ثبت‌نام کرده باشند بیش از ظرفیت تعیین شده توسط کشور عراق باشد، در این صورت متناسب با ظرفیت اختصاص یافته تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد:  با توجه به شرایط فعلی احتمال انجام قرعه‌کشی متصور است، بنابراین افرادی که قصد دارند با همدیگر اعزام شوند ضرورت دارد نسبت به ثبت نام گروهی اقدام کنند.

پیش ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین از امروز 22 شهریور ماه ساعت 9 صبح از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir آغاز شده و پایان ثبت نام متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha