تاکید قرآن بر توجه به تبیین خبر است
کد خبر: 4007256
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران لرستان مطرح شد:

تاکید قرآن بر توجه به تبیین خبر است

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرآن هیچ‌گاه در مقام جلوگیری از نشر خبر نیست، افزود: تاکید قرآن بر توجه به تبیین خبر است‌.

نشست هم اندیشیبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز، یکم آبان در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران لرستان که به میزبانی دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(شعبه لرستان) برگزار شد، با بیان اینکه رسانه امر اساسی برای جامعه است و امری نیست که بر بشر عارض شده باشد بلکه انسان از بدو تولد به بعد رسانه‌ای است، گفت: رسانه در نهاد انسان تعبیه شده است و انسان رسانه‌ای است، پس وقتی انسان رسانه‌ای است جایگاه رسانه ارزش بیشتر پیدا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن دو مطلب را در مورد رسانه دارد نخست رسانه‌ای بودن بُعد فطری انسان است، افزود: انسان جویای خبر است هم کنجکاو هست و تلاش دارد خبر را ارائه کند چراکه بُعد خبردهی در انسان نهادینه شده است.

مبلغی با اشاره به اینکه قرآن هیچ‌گاه در مقام جلوگیری از نشر خبر نبوده و تاکید می‌کند اگر خبر از منابع مشکوک می‌آید تبیین کنید، اظهار کرد: آیات مربوط به خبر زیاد است و هر چه زمان جلو می‌رود جایگاه رسانه بیشتر جلوه می‌کند و این طبیعت خبر است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیش‌فرص روایات مربوط به مهدویت رسانه است و در زمان ظهور رسانه نهادینه شده است و اگر جامعه انسانی نباشد نه دینی و نه حیات است و پیش‌فرض جامعه انسانی رسانه است، اضافه کرد: لرستانی‌ها از پیشتازان رسانه هستند و ابعاد اجتماعی مردم لرستان قوی است زود اجتماعی می‌شوند این در حالی‌است که رسانه‌ها در جهت تبیین انقلاب اسلامی و نیازهای نسل امروز رسالت مهمتری دارند.

وی با بیان اینکه تمرکز رسانه به توسعه استان است و توسعه اساسی‌ترین مطلب و مطلوب برای لرستان است و چیزی مهمتر از توسعه برای استان نیست، افزود: نبود فعالیت اجتماعی معلول دو عنصر مطالبه‌گری و پاسخگویی است و مطالبه‌گری در لرستان امروز منسجم‌تر شده است.

آیت‌الله مبلغی با اشاره به اینکه رهبری بر عدالت تمرکز دارند و راه رفتن به سمت عدالت پر پیچ و خم است، افزود: رسانه‌ها در فضای آزاد عدالت را به‌عنوان آرمان بشری بازتعریف کنند کمااینکه نظام هم به‌دنبال عدالت است ولی راه نارفته و جاده ناگشوده در رسیدن به عدالت زیاد است و نباید آن را سیاسی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسئولان در جهت توسعه یک دست نیستند بر لزوم توجه به کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: در حوزه کشاورزی هئیت اندیشه‌ورز در استان تشکیل شد و جمع‌بندی این هئیت برای نهادهای بالادستی ارسال شده است.

انتهای پیام
captcha