همایش شهدای روحانی خراسان برگزار می‌شود
کد خبر: 4032951
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

همایش شهدای روحانی خراسان برگزار می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه‌ خراسان از برگزاری همایش شهدای روحانی خراسان بزرگ با عنوان «فرماندهی و هدایتگری نظامی» خبر داد.

همایش شهدای روحانی به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام اسدالله علیزاده، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه‌ خراسان با اعلام این خبر گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، همایش بیش از ۵۰۰ شهید روحانی خراسان بزرگ با عنوان «فرماندهی و هدایتگری نظامی» روز چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش با همکاری مشترک حوزه علمیه خراسان، سازمان بسیج طلاب و روحانیون، سپاه امام رضا(ع) و کنگره 4000 شهید روحانی در مجتمع فرهنگی آیه‌ها واقع در بزرگراه کلانتری، حد فاصل میدان جمهوری اسلامی و تقاطع جهاد برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: این همایش با حضور و سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده محترم ولی‌فقیه در خراسان رضوی و همچنین سردار علی فضلی، جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه و خانواده‌های معزز و معظم شهدای روحانی برگزار می‌شود.

علیزاده با بیان اينکه شهدای روحانی در طول تاریخ با جان‌فشانی در راه اسلام، صفحات درخشانی از ایثار به ثبت رسانده‌اند، گفت: روحانیون در مسیر پرافتخار جهاد در راه خدا و اسلام، جان خود را فدای انوار پر فروغ الهی نمودند که برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند یادآور این ایثارگری‌ها باشد.

وی در ادامه به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نقش روحانیت در دفاع مقدس نه تنها غیر قابل انکار نیست، بلکه نقش‌های بسیار تاثیرگذاری از جمله فرماندهی کل قوا، قرارگاه، لشکر و ائمه جبهه و نمایندگان مجلس گرفته و تا بسیجی رزمنده و رزمی تبلیغی که نقش تعلیم و تربیت را حتی در خط مقدم ایفا کردند.

علیزاده وجود بیش از  4000 شهید روحانی در دفاع مقدس را افتخار حوزه‌های علمیه دانست و افزود: روحانیون به نسبت جمعیت، چندین برابر سایر گروه‌های اجتماعی در دوران دفاع مقدس، شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌اند که این نشانگر پیشتازی آن‌ها در عرصه علم و جهاد است.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: خراسان بزرگ با تقدیم ۵۰۰ شهید روحانی در دفاع مقدس و جبهه مبارزه با داعش به همگان نشان داد که از پرچم‌داران عرصه جهاد و شهادت در ایران اسلامی هستند.

انتهای پیام
captcha