زیارت آسان، ارزان و سریع را فراهم کنیم
کد خبر: 4035335
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
استاندار خراسان رضوی:

زیارت آسان، ارزان و سریع را فراهم کنیم

استاندار خراسان رضوی بر فراهم آوردن زیارت آسان، ارزان و سریع تأکید کرد و گفت: علی‌رغم آنکه به برکت وجود امام رضا(ع) ظرفیت معنوی بسیار استثنایی در مشهد داریم، اما سال‌ها پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ مشهد معطل باقیمانده است.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، شامگاه گذشته، 20 بهمن‌ماه در برنامه زنده تلویزیونی «گفت‌وگو» از سیمای خراسان رضوی اظهار کرد: طی سال‌هایی که از استقرار نظام مقدس اسلامی می‌گذرد، ظرفیت‌های زائرپذیری و امکانات ارزشمندی برای زیارت به‌خصوص به‌ همت آستان قدس رضوی در خود بارگاه امام رضا(ع) فراهم شده است.

وی بیان کرد: زیارت نقش تربیتی دارد و انسان را به منبع پرفیض الهی متصل می‌کند، در همین راستا با توجه به اینکه نقش اقتصادی زیارت بسیار حائز اهمیت است، اصرار داریم از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم. نسبت به وجود آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) و مردم وظیفه، تعهد و دین داریم، تا اگر به هر دلیل کسی نیاز به زیارت داشت، بتواند با ارزان‌ترین وجه ممکن و در کمترین زمان به مشهد سفر کند.

نظری از احقاق حق مردم در تعیین سرنوشت خودشان به عنوان مهم‌ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد و افزود: در طول تاریخ و در سایه حکومت‌های وابسته و استبدادی این حق از مردم گرفته شده بود اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی که خود مردم نقش اساسی در آن داشتند فرصت یافتند تا سرنوشت خودشان را در اختیار بگیرند.

وی همچنین استقلال سیاسی، استقلال علمی، آزادی و... را از دیگر دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: هر چند مردم با مشکلات معیشتی، اقتصادی و دیگر گرفتاری‌ها مواجه هستند، اما این مسائل از انقلاب و نظام مقدس اسلامی نیست، بلکه از مدیریت ما مسئولان است، مردم با این بینش و بصیرتی که دارند، باید بین این دو فرق قائل شوند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی در 1.5 ماه گذشته به همراه معاونین به خراسان رضوی، اظهار کرد: در پی این حضور برای وضعیت راه‌های خراسان رضوی 40 مصوبه از جمله قطار سریع‌السیر تهران - مشهد، خط آزادراه حرم تا حرم و راه‌آهن مشهد - گرگان داشتیم.

نظری بیان کرد: علی‌رغم آنکه به برکت وجود علی بین موسی‌الرضا(ع) ظرفیت معنوی بسیار استثنایی در مشهد مقدس داریم، اما سال‌هاست پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد معطل باقی مانده است، همچنین در شورای عالی زیارت و توافق فی‌مابین ما با وزیر راه و شهرسازی خط آزادراه حرم تا حرم جزء توافق‌ها و مصوبات بود.

وی با تأکید بر اینکه باید زیارت آسان، ارزان و سریع را برای همه هم‌وطنانمان فراهم آوریم، گفت: با توجه به ظرفیتی که در مشهد مقدس و استان خراسان رضوی داریم، به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها تأثیرات بسیاری در عرصه اقتصادی به همراه دارد. بدون شک اگر این امکانات فراهم نبود، در پذیرش 25 تا 30 میلیون زائر با مشکل مواجه می‌شدیم، البته اکنون در تأمین آب مورد نیاز زائران نیاز به سرمایه‌گذاری داریم.

نظری ادامه داد: چون فلسفه وجودی مشهد آقا علی بن موسی‌الرضا است، پس هر اقدامی که در این شهر انجام شود، از جمله گسترش سطحی باید متمرکز بر نقطه کانونی امام رضا(ع) باشد.

وی با اظهار تأسف از اینکه در مشهد توازن سطحی نداریم، افزود: چون کسی که در انتهای امیریه، مجیدیه و قاسم‌آباد زندگی می‌کند تا حرم امام رضا 26 کیلومتر فاصله دارد و از سویی مسیر شهید رجایی و شهید باهنر فاصله 6 کیلومتری دارند، به همین خاطر باید گسترش به شرق مشهد را در دستور کار خود قرار دهیم که در سفر وزیر راه و شهرسازی نیز مورد موافقت قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha