ورودی ضلع جنوبی رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی افتتاح شد
کد خبر: 4036809
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

ورودی ضلع جنوبی رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی افتتاح شد

همزمان با سالروز ولادت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و با حضور قائم‌ مقام تولیت آستان قدس رضوی از ورودی ضلع جنوبی رواق حضرت زهرا(س) در صحن آزادی حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

ورودی ضلع جنوبی رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی افتتاح شد به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز ، فیضی، مدیر عالی حرم‌ مطهر رضوی  با بیان اینکه ایجاد فضاهای زیارتی مناسب برای زائران اولویت‌ اصلی آستان قدس رضوی است، گفت: امروز گام کوچکی برای رفاه حال زائران و مجاوران در ورودی ضلع جنوبی رواق حضرت زهرا(س) برداشته شد که تمام اقدامات فنی و ساختمانی آن ظرف مدت دو سال به بهره‌برداری کامل رسیده است.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و مزایای این پروژه افزود: این پروژه نزدیک به 2000 متر مربع فضا برای استفاده زائرین به‌ویژه در بخش‌های ارتباطی از باب السلام به صحن آزادی، باب السلام به طبقات فوقانی و باب السلام به طبقات زیرین رواق حضرت زهرا(س) را فراهم کرده است.

فیضی ادامه داد: همچنین افرادی که بستگان خود را در ضلع جنوب رواق حضرت زهرا(س) دفن کرده‌اند مسیر مستقلی برای تردد آنها تعیین شده تا به راحتی عبور و مرور کرده و برگزاری مراسم‌های آنها از رواق حضرت زهرا(س) تفکیک شود.

وی گفت: با افتتاح این ورودی از این به بعد تمام فضای زیر سطحی رواق حضرت زهرا(س) فعال‌ خواهد بود و برنامه‌های ویژه بانوان به شکلی بهتر برگزار خواهد شد.

مدیر عالی حرم‌ مطهر رضوی با بیان اینکه تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا با سرعت بخشیدن به عملیات‌های عمرانی رفاه بیشتری برای زائران عزیز فراهم شود، اضافه کرد: امیدواریم طبقات فوقانی این ورودی نیز که مربوط به حوزه رسانه می‌شود در آینده نزدیک به بهره‌برداری کامل برسد تا بتواند از این معبر دل‌های عاشقان و محبان حضرت رضا(ع) را از راه دور به این آستان مقدس متصل کند.

 تسهیل زیارت اولویت خدمت‌رسانی در حرم مطهر

محمد توکلی، معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: این ورودی در ضلع جنوبی باب السلام به رواق حضرت زهرا(س) قرار دارد که با بهره‌برداری آن  نیاز زائران را در ایام ازدحام جمعیت فراهم می‌کند.

وی افزود: این ورودی که ساخت آن از مرداد سال 96 آغاز شده، دارای زیربنایی بالغ بر 2300 متر مربع شامل دو دستگاه پله برقی و سه دستگاه آسانسور است که دسترسی به رواق حضرت زهرا(س)، بهشت ثامن(ع) و در آینده به رواق امام خمینی(ره) و زیر صحن آزادی را فراهم کرده است.

وی تسهیل زیارت زائران بارگاه منور رضوی را یکی از اهداف اصلی احداث این ورودی عنوان کرد و گفت: به دلیل حجم بالای حضور زائران از ورودی باب الرضا(ع) و ورودی نواب صفوی که به این مکان مشرف می‌شوند، این فضا مدیریت جمعیتی را به راحتی فراهم می‌کند.

رواق حضرت زهرا(س)  با مساحت 7200 متر مربع در فضای زیرین صحن آزادی واقع شده است.

انتهای پیام
captcha