تشریح تمهیدات ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ایام نوروز
کد خبر: 4044086
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

تشریح تمهیدات ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ایام نوروز

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تمهیدات ویژه‌ای که برای ایام نوروز 1401 در نظر گرفته شده را تشریح کرد.

نوروز 1401 زائران مجاوران بازارمحمد پهلوان، مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، در خصوص تمهیدات در نظر گرفته در ایام نوروز 1401 اظهار کرد: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ستاد نوروزی را فعال کرده‌ایم و در این ستاد مقرر شده که تمام بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت و درمان در ایام نوروز خدمت‌سانی کنند و مدیران آن‌ها نیز در این ایام حضور خواهند داشت و همه فعالیت‌های کارهای درمانی را بررسی می‌کنند.

وی بیان کرد: طبق برنامه‌های این ستاد بناست که علاوه بر داروخانه‌های شبانه‌روزی که در سطح شهر فعالیت داشتند، تعدادی از داروخانه‌های دیگر هم فعالیت خود را ادامه دهند تا بحث خدمت‌رسانی در ایام نوروز دچار آسیب نشود.

مسئول کمیته و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: برای بحث فعالیت درمانگاه‌ها نیز برنامه‌ای که در نظر گرفته شده این است که نیروهای ما در حدود 59 درمانگاهی که در سطح شهرستان‌ها و 337 مرکز خدمات پرستاری، مراکز تسهیل‌گری زائران غیر ایرانی، درمانگاه‌های عمومی، مراکز تصویربرداری پزشکی، مراکز جراحی سرپایی، درمانگاه‌های دندانپزشکی و بیمارستان‌ها که در سطح شهر مشهد قرار دارد، آمادگی لازم جهت خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران در ایام نوروز را خواهند داشت.

پهلوان بیان کرد: همچنین در بحث داروخانه‌ها نیز باید گفت که تعداد 96 داروخانه شبانه‌روزی در سطح مشهد در ایام نوروز فعالیت خود را ادامه خواهند داد و در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پرشکی نیز 20 داروخانه شبانه‌روزی و همچنین 42 داروخانه دانشگاهی و غیر دانشگاهی بیمارستانی در سطح مشهد و 16 دراوخانه هم در تمام شهرستان‌های استان از جمله بردسکن، قوچان، تایباد، کاشمر، فریمان و... که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند، در ایام نوروز خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در ایام نوروز سعی شده که به موضوع کمبود تخت‌های بیمارستانی هم توجه شده تا در ایام نوروز در صورت وجود بیماران ما با کمبود تخت مواجه نشویم و علاوه بر این نیز تعدادی تخت بیمارستانی هم برای کودکان اضافه شده که اگر این بیمارستان‌ها هم با بیماران کودک مواجه شدند، کمبود تختی نداشته باشند.

مسئول کمیته و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در خصوص نظارت بر مسائل بهداشتی هم 250 تیم بازرسی در دانشگاه حضور خواهند داشت که از این تعداد 100 بازرس در شهرستان‌های استان و 150 بازرس هم در مشهد به کار نظارتی و بازرسی خود را در بستر سامانه امید در حوزه واحدها و فعالیت‌های صنفی، از جمله رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، چایخانه‌ها و تالارهای پذیرایی، استخرها، بانک‌ها و موسسات خدمات مالی، سالن‌های سینما و همه مراکز تفریحی را به لحاظ بحث بهداشت فردی و مواد غذایی، بهداشت ابزار و تجهیزات و...، انجام خواهند داد.

پهلوان تصریح کرد: در واقع همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه این برنامه‌ها همواره سعی داشته‌اند که بتوانند در نوروز امسال که با زائران بیشتری مواجه خواهیم شد به لحاظ بحث بهداشت و درمان بهترین امکانات بهداشتی و درمانی را در صوورت بروز هرگونه مشکلی ارائه دهند.

وی با اشاره به تزریق دوز چهارم واکسن کرونا نیز افزود: تزریق دوز چهارم واکسن کرونا در مشهد آغاز شده که البته گروه‌های حساس و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و سیستم ایمنی ضعیف‌تری نسبت به سایر افراد دارند در اولویت تزریق قرار خواهند گرفت.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: سبد واکسنی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد متنوع است و هر روز اطلاعات مراکز واکسیناسیون و واکسن‌های موجود هم در سامانه 191، سایت علوم پزشکی مشهد و نرم‌افزار نشان قرار داده خواهد شد تا افرادی که در اولویت قرار دارند بتوانند با در دست داشتن این اطلاعات تزریق دوز چهارم را هم انجام دهد.

پهلوان تصریح کرد: همکاران ما در معاونت بهداشت و درمان برنامه‌ریزی‌هایی داشته‌‌اند که براساس این برنامه‌ریزی‌ها تعدادی از مطب‌ها هم در ایام نوروز فعال باشند اما با توجه به اینکه مطب‌ها خصوصی هستند ما این انتظار را از آن‌ها نداریم که حتماً فعال باشند، زیرا درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها در این ایام آمادگی کامل برای پذیرش بیماران مختلف را خواهند داشت تا بیماران در این ایام با مشکل خاصی مواج نشوند.

وی ادامه داد: اما با این وجود باز هم بناست که تعدادی زیادی از مطب‌ها به فعالیت خود ادامه دهند که این مطب‌ها از 6 فروردین فعال‌تر خواهند بود، البته در طی چند روز ابتدایی سال نو با اینکه تعدادی از آن‌ها فعال هستند اما تمرکز اصلی ما بر درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها که متخصصین مختلف هم حضور خواهند داشت؛ است.

انتهای پیام
captcha