برگزاری ۴۰ درصد نمایشگاه‌های قرآن مشهد در حاشیه شهر
کد خبر: 4045516
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

برگزاری ۴۰ درصد نمایشگاه‌های قرآن مشهد در حاشیه شهر

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن مشهد در 13 منطقه شهر، گفت:  بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، برپایی 40 درصد نمایشگاه‌های قرآن مشهد در حاشیه شهر خواهد بود.

 نمایشگاه‌ قرآنحمید صمدی، سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی بیان کرد: در سال‌جاری و پس از دو سال وقفه در برپایی نمایشگاه قرآن نیز امسال بنا شد تا به صورت غیر متمرکز در 13 منطقه شهر مشهد برگزار شود.

وی افزود: بر این اساس با اعلام آمادگی از سوی اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی اجرای این کار به اتحادیه واگذار شد که در این راستا طرح مورد نظر ارائه و مکان برپایی در 13 نقطه مشهد مشخص شده است.

صمدی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در هر منطقه 10 غرفه با محتوای قرآنی و با موضوعاتی چون مشاوره قرآنی، جنگ‌های قرآنی، عفاف و حجاب، کودک و نوجوان، نوآوری و غیره برپا خواهد شد، ضمن اینکه 40 درصد نمایشگاه‌ها در حاشیه شهر خواهد بود.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: حضور قاریان جوان نیز برای اجرای تلاوت در طول برپایی نمایشگاه نیز از دیگر اقدامات در این خصوص است.

وی بیان کرد: همچنین همزمان با برپایی نمایشگاه در این 13 نقطه از مشهد به همت مرکز دارالقرآن کریم آستان قدس رضوی نیز نمایشگاهی در محل سالن دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برپا خواهد شد.

صمدی در خصوص برپایی نمایشگاه قرآن در شهرستان‌های استان ابراز کرد: تاکنون 11 شهرستان برای برگزاری نمایشگاه قرآن اعلام آمادگی کرده‌اند که البته پیش‌بینی می‌شود چهار شهرستان دیگر نیز این اعلام آمادگی را داشته باشند و در نهایت در 15 شهرستان به غیر از مشهد نیز شاهد برگزاری نمایشگاه حضوری قرآن کریم باشیم.

انتهای پیام
captcha