طرح حامیم مبتنی بر جوان‌گرایی و اعتماد به مدیریت جوانان است
کد خبر: 4076430
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

طرح حامیم مبتنی بر جوان‌گرایی و اعتماد به مدیریت جوانان است

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: طرح حامیم طرحی مبتنی بر جوان‌گرایی، اعتماد به توانمندی و مدیریت دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم است و تاکید ما نیز بر این بوده تا مدیریت این طرح را بر عهده دانشجویان بگذاریم.

حجت الاسلام جواد مهدوی‌نسب، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین جواد مهدوی‌نسب، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی، امروز 15 مردادماه در نشست خبری دوره توانمندسازی علمی، فرهنگی، مهارتی با عنوان حامیم یاران خراسانی که در محل دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) با اشاره به آیه دوم سوره فجر بیان کرد: در مسیر تقرب الهی یکی از راه‌هایی که انسان را سریع به محبوب می‌رساند بال عشق و محبت است واین وَلَيَالٍ عَشْرٍ  که در آیه دوم این سوره مبارکه آمده در برخی از تفاسیر منظور 10 شب محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان است.

وی افزود: چهل سال و اندی از انقلاب و یک واقعه بزرگ در بخش بسیار مهمی از جهان گذشت و مردمی‌ترین انقلابی که از نظر مولفه‌های مختلف در طول تاریخ است را می‌بینیم که دارای ویژگی‌های خاص نیز است.

مهدوی‌نسب ادامه داد: در مردمی‌ترین انقلاب و با هدف نه صرفا سیاسی و اقتصادی بلکه با هدف دینی، مذهبی و اعتقادی مردم پای کار آمدند و در طول این مدت سخت‌ترین و پیچیده ترین دسیسه‌ها از سوی دشمنان با این انقلاب صورت گرفت و تنها انقلابی با این حجم از دسیسه است که شاهد آن هستیم.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: نظامی که خیلی‌ها وعده دادند و می‌دهند که در یک مدت تاریخی خاص را تعیین کردند که اثری از آن باقی نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: ایستادگی و قوام نظام بر پایه مردم است. نظام مردم‌سالاری دینی بر خواسته و اراده مردم استوار است و تا وقتی که مردم بخواهند و پای این نظام باشند عنایت خدا هم به پای دوام این انقلاب خواهد بود. 

مهدوی‌نسب گفت: دو واقعه اتفاق افتاد که در جمع نخبگان و جمع علمی مورد توجه ویژه قرار گرفت؛ یکی سند بیانیه گام دوم انقلاب است که از اسناد پر افتخار جمهوری اسلامی بوده و نقشه راهی برای تک تک کسانی است که می‌خواهند در محورهای مختلف به انقلاب خدمت کنند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی اضافه کرد: یکی از محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب نقش تاثیرگذار جوانان در این انقلاب است. بحث روحیه امید و برنامه داشتن برای آینده یکی از محورهای این بیانیه است و در واقع سندی است که آینده، حال و گذشته انقلاب را پوشش می‌دهد.

وی بیان کرد: رهبری برای رسیدن به قله مسیر خاصی را تعریف کردند که مسیر فوری و قطعی است و بر کسانی که می‌توانند واجب است، زمانی که رهبری فرمودند دشمن دست به جنگ ترکیبی زده است .

مهدوی‌نسب تصریح کرد: رهبری برای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم مسیری را معرفی کردند به عنوان جهاد تبیین و جهاد تبیین بر همگان واجب و یک مسیر فوری و قطعی است که نقش دانشگاهیان در این بین بر کسی پوشیده نیست.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی اظهار کرد: در این میان موضوع کرونا باعث عقب افتادن و کمرنگ شدن مجامع علمی و فرهنگی بود و این یکی از دغدغه‌های اهل فرهنگ و علم بود که از مهرماه و شروع مجدد حضوری دانشگاه‌ها را خواهیم داشت.

وی گفت: بر این اساس طرح حامیم به عنوان یک طرح چند جانبه علمی، فرهنگی، سیاسی، آموزشی، تربیتی و پرورشی و اصل طرح نیز لبیک گفتن به رهبری برای فرصت دادن به جوانان جهت رشد خودشان است و دوره طرح مخفف حلقه‌های میانی و حام میم قرآن است.

مهدوی‌نسب عنوان کرد: در این طرح 12 روزه چند هدف را دنبال می کنیم و از طرفی این طرح نیز یک مانور برای دست‌اندرکاران است و از معدود استان‌هایی هستیم که دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این کار را همراه با بسیج دانشجویی استان انجام می‌دهد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: یکی از دغدغه‌های نیروهای انقلابی موازی‌کاری در این خصوص بود که این هم‌افزایی باعث می‌شود که از این مقوله جلوگیری شود، ضمن اینکه فرماندهی این طرح و اجرای آن بیشتر بر عهده بسیج دانشجویی است که یک هم‌افزایی خوبی بین نیروهای انقلابی ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: روح این طرح مبنی بر جوان‌گرایی، اعتماد به توانمندی و مدیریت دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم است و تاکید ما نیز بر این بوده تا مدیریت این طرح را بر عهده دانشجویان بگذاریم.

مهدوی‌نسب افزود: این طرح در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار خواهد شد که  شامل سه لایه آموزشی است و یکی از برکات این طرح حضور مسئولین بسیج دانشجویی و نهاد رهبری در طول اردو و در کنار مخاطبان است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی ادامه داد: این طرح به بحث شناخت و معرفت تاریخی، سیاسی و مبنایی انقلاب می‌پردازد و در کنار آن به مباحث تشکیلاتی پرداخته خواهد شد، ضمن اینکه توان‌افزایی، معرفت‌افزایی و دانش‌افزایی برای این دوره مورد هدف است.

وی با اشاره به اینکه واکسینه شدن جامعه در گرو سلامت معنوی، اعتقادی و رشد شناختی است تصریح کرد: اسلام از بالا رفتن دانش پیروان خود استقبال می‌کند، لذا در این اردو مباحث آموزشی که در دروس رسمی دانشگاه جاافتاده و در دانشگاه به آن پرداخته نشده پرداخته خواهد شد که از آن جمله می‌توان به بحث انسان‌شناسی، تاریخی و انقلابی اشاره کرد.

مهدوی‌نسب اضافه کرد: همچنین جوانان ما به بحث مهارتی شامل مهارت کار تشکیلاتی، خانوادگی و مهارت‌های فردی نیاز دارند و در این دوره که از 22 مرداد ماه آغاز خواهد شد به آن پرداخته می‌شود.

انتهای پیام
captcha